Ortaöğretim öğrencilerinin medya okuryazarlığı düzeyleri (Giresun ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. yüzyılın ilk çeyreğine yaklaşırken insanlar hızına yetişilmesi mümkün olmayan teknoloji ve medya araçlarına sürekli maruz kalmakta ve bunun sonucu olarak bu araçlar insan hayatında etkisini sürekli hissettirmektedir. Araştırmada, ortaöğretim öğrencilerinin medya okuryazarlığı düzeylerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini; Giresun il merkezindeki 5 farklı ortaöğretim kurumunda öğrenim gören 542 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada modeli olarak, tarama modellerinden ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Tarama modelleri, geçmişte ya da hâlen var olan bir durumu var olduğu şekli ile betimlemeyi amaçlayan araştırma yaklaşımıdır. Araştırmanın verileri SPSS 22.0 ile analiz edilmiş olup ve ANOVA ve t-testi ile yorumlanmıştır. Ortaöğretim öğrencilerinin medya okuryazarlık düzeylerini belirlemek amacıyla hazırlanan çalışmanın bulgularından hareketle; ortaöğretim öğrencilerin medya okuryazarlığı düzeylerinin kararsızım ( = 3,056) düzeyinde olduğu tespit edilmiştir. Bunun yanı sıra beş saatten fazla televizyon izleyen ve internet kullanan öğrencilerin medya okuryazarlık düzeylerinin daha yüksek düzeyde olduğu gibi sonuçlara ulaşılmıştır. Sonuç olarak, medya okuryazarlık eğitimi, hayat boyu öğrenme bilinci ile öğretilip öğrencilerin bu konuyu içselleştirmeleri ve medyanın aktardıklarını doğru anlama, yorumlama, analiz etme için eğitim kurumlarının konuyla ilgili daha fazla çalışma yapmaları önerilmiştir. Anahtar Sözcükler: Medya, okuryazarlık, ortaöğretim, Türkçe eğitimi As we approach the first quarter of the 21st century, people are constantly being exposed to technology and media tools which we can't catch up with and therefore these tools always make their effect felt.In this study, it is aimed to study the media literacy levels of secondary education students. Research sample is composed of 542 students studying at five different secondary schools in Giresun city-centre. For research model, relational screening model in survey models has been used. Survey models are research approaches which aim to describe a situation which existed in the past or still exists in a such way that exists. The findings of the study have been analysed with SPSS 22.0 and interpreted with ANOVA ve t-Test.In the light of the findings from the study which has been conducted to determine the media literacy levels of secondary education students; it has been established that the media literacy levels of secondary education students is neutral ( = 3,056) . Moreover, some results have been obtained such as the media literacy level of students who watch TV or use the Internet more than five hours is higher.As a conclusion, it has been suggested that media literacy education should be provided with a conscious of life-long learning and that education institutions should carry out further studies regarding this issue in order for students to interiorise this issue, understand, comment and analyse what the media conveys. Key Words: Media, literacy, secondary education, Turkish education
Collections