7. sınıf sosyal bilgiler dersi konularının işlenilmesinde ders saatlerinin yeterli olup olmadığının öğretmen görüşlerine göre belirlenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sosyal Bilgiler; ilkokul ve ortaokullarda sorumluluklarını bilen bir vatandaş yetiştirmek maksadıyla Sosyal Bilimler farklı disiplinlerinden seçilmiş bilgilere dayalı olarak, öğrencilere var olan yaşamla ilgili gerekli bilgilerin, becerilerin, tutumların ve değerlerin kazandırıldığı bir çalışma olarak ifade edilebilir. Bundan dolayıdır ki Sosyal Bilgiler dersi bir çocuğun ülkesine karşı olan sorumluluklarının farkına varmasında, ülkesini her türlü duruma karşı koruyup kollamasında çok büyük görevler üstlenmektedir. Bu açıdan bakıldığında iyi bir vatandaş yetiştirmeyi amaç edinen Sosyal Bilgiler dersinin üzerine büyük bir yük yüklenilmiştir.Bu araştırmanın amacı, 7. sınıf Sosyal Bilgiler dersi konularının işlenilmesinde ders saatlerinin yeterli olup olmadığının öğretmen görüşlerine göre belirlenmesidir.Bu çalışma nicel araştırma yöntemlerinden biri olan tarama modeli kullanılarak yapılmıştır. Araştırmada analiz, yorum ve değerlendirmeler yapılabilmesi için anket çalışması yapılmıştır. Araştırma İstanbul ili Sancaktepe ilçesindeki ortaokullarda görev yapan 50 Sosyal Bilgiler öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Toplanan veriler SPSS programında analiz edilmiş frekans dağılımı ve ki-kare testi analizine tabi tutulmuştur.Yapılan analizlere ve elde edilen bilgiler ışında; Öğretmenler 7. sınıf Sosyal Bilgiler ders saatinin haftada en az dört saat olması gerektiğini düşünmektedirler. Ankete katılanlar uygulanmakta olan ders saati süresinin sonunda alınan verimin yeterli olmağını düşünmekte olup aynı zamanda kazanımların öğrencilere tam olarak verilemediğini düşünmektedirler. Yapılan araştırmalar sonucunda uygulanmakta olan ders saati süresinde öğrencilerin araç ve gereçleri (harita, atlas, projeksiyon vs.) tam anlamıyla kullanamadıkları, konularla ilgili yeterince tekrar, alıştırma yapamadıkları ortaya çıkmıştır. Çalışmaya katılan öğretmenlerin tamamına yakınının özel sınıflarının olmadığı görülmüştür. Social Sciences can be defined as a field of study by which basic information, attitude and values about social life are given to students based on the information of the Social Sciences disciplines with the aim of educating good and responsible citizens in primary and secondary schools. Therefore, Social Sciences Lesson undertakes big tasks in making students aware of their responsibilities for their country and defend their country against every situation.The aim of this study is to determine whether the lesson hours are enough or not in 7th Grade Social Sciences Lesson according to the opinions of teachers.This study is made by using `Scan Method` which is a quantitative method. Also a survey is conducted to analyse, comment and evaluate the study. The survey is made with the 50 Social Sciences teachers working in secondary schools in Sancaktepe district of Istanbul. The data was put to Chi-Square Test and Cross Tabulation Test by analyzing with SPSS Programme.According to the analysis and data received, teachers think that the 7th Grade Social Sciences Lesson must be at least 4 hours in a week. They also consider that they don't get enough efficiency, performance and acquisition from the students at the end of the lesson. According the survey, the students can not use the equipments ( atlas, map, projector…etc.) properly and they also can not do enough exercise and repetition for the subjects. Furthermore, nearly no teachers who took part in the survey has private class in their schools as per the survey results.
Collections