Siyasal iletişim sürecinde siyasal reklamların sosyal medyada kullanımı 1 Kasım 2015 genel seçimlerinde TBMM`de temsil edilen partilerin siyasal reklamlarının facebook ve youtube mecralarında incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. yüzyılda yeni iletişim teknolojilerinin hızlı gelişimi ile birlikte ortaya çıkan yeni medya internet ile siyasal reklamcılıkta yeni bir dönem başlamıştır. Günümüzde internet kullanımının her geçen gün artması ve insanların sosyal medyada örgütlenme niteliği kazanması, günümüzde birçok toplumsal olayın etkilerinin yayılmasına neden olmuştur. Sosyal medyanın diğer geleneksel medyalara göre avantajları vardır. En önemli avantajı ise, hedef kitlenin, verilen mesajlara anlık tepkiler vermesidir. Sosyal medyanın bu özelliği, siyasal aktörlerin ve iletişim danışmanlarının bu mecrayı tercih etmelerine neden olmuştur. Facebook, Twitter ve Youtube gibi sosyal paylaşım platformlarının ortaya çıkışı, seçmen davranışlarıyla birlikte siyasal reklamları da etkiler. Siyasal aktörler ve İletişim Danışmanları seçmenlerin özelliklerine göre, seçim kampanyalarını yürütmeye yöneltmiştir ve bu nedenle günümüzde sosyal medyayı aktif kullanan siyasal aktörler, rakiplerine oranla bir adım öndedir. Tez çalışmasında 1 Kasım 2015 Genel Seçimlerinde TBMM'de temsil edilen partilerin (AK Parti, CHP, MHP, HDP ), seçim öncesi kampanya sürecinde partilerin resmi facebook ve youtube sayfalarında yapmış oldukları reklam paylaşımlarının içerikleri ile hedef kitlenin bu paylaşımlara yönelik geri bildirimleri niteliksel olarak incelenmiştir. Sonuç olarak ta partilerin MHP dışında aktif reklam çalışması yaptıkları gözlenmiştir. Ancak partilerin aldıkları oy oranlarına göre, hedef kitlenin geri bildiriminin düşük olduğu görülmektedir. In the 21st century, with the new media, Internet, which has appeared with the rapid development of new communication technologies, a new period has started in political advertising. Today, that internet usages has increased and people have become capable of organized via social media has caused the effects of many social incidents has spread. There are some advantages of social media in comparison with other traditional media. Furthermore, the most striking advantage of is that target group gives instant reactions to the message. This feature of social media has caused political actors and communications consultants to choose this source. The rise of social media platforms like Facebook, Twitter, and Youtube influenced both voters' behavior and political advertising. Political actors and communications consultants have started to conduct advertising campaign according to voters' features. Therefore, it is said that today political actors who use social media actively are one step ahead of rivals. In this thesis study, contents of sharings, which they conducted during the pre-election period, of four Turkish political parties (AK Parti, CHP, MHP, HDP) which received the most votes on The Turkish General Election of 1st November 2015 on their official Facebook and Youtube accounts, and feedbacks to these sharings are examined qualitatively. As a consequence, political parti esexcept for MHP conducted a successful communication staff. However, when it is compared to the vote percentage of parties, it is stated that target groups' feedback is at a low level.
Collections