Sınıf öğretmenlerinin yerel tarih öğretimi ile ilgili görüşlerinin değerlendirilmesi (4. sınıf örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, 4. sınıfı okutan sınıf öğretmenlerinin yerel tarih öğretimi ile ilgili görüşlerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. 2016-2017 eğitim-öğretim yılında Trabzon ili Araklı ilçesinde görev yapan 4. sınıfı okutan sınıf öğretmenleri araştırma grubu olarak belirlenmiştir. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu ve öğretmenlerin yerel tarih öğretimi ile ilgili görüşlerini değerlendirmek amacıyla hazırlanan anket kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizinde SPSS programı kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre 4. sınıfı okutan sınıf öğretmenlerinin yerel tarih öğretimi hakkında yeterli fikir sahibi olmadıkları, yerel tarih öğretiminin derslerde tamamlayıcı etkinlikler olarak kullanılabileceği, yerel tarih çalışmalarının okul içi ve okul dışı uygulamalarda fayda sağlayacağı, yerel tarih ile ilgili çalışmaların programda yeterli olmadığı ve programda yerel tarih ile ilgili ayrı bir bölüm ayrılmasının eğitim-öğretim faaliyetleri açısından faydalı olacağı, yerel tarihin daha verimli hale getirilmesi için çalışma yapraklarının hazırlanması ve proje çalışmalarının yapılmasının gerekli olduğu, yerel tarihin veri toplama, benzetme, analiz ve sentez gibi düşünceleri geliştirdiği ve disiplinler arası çalışmalara katkı sağladığı sonuçlarına ulaşılmıştır. Araştırmanın sonunda, elde edilen bulgular ışığında problemin çözümüne ilişkin bazı öneriler sunulmuştur. This research is done in an attemp to evaluate the opinions of the fourth class teachers about teaching the local history. In this research, the descriptive survey model is used. The class teachers who give education to the fourth class in Araklı, Trabzon for 2016-2017 school year are designated as the research staff. In this research, SPSS programme for analysis of data is used. According to the results obtained, it is ensued that class teachers don't have enough idea about teaching the local history. It is learned that teaching the local history can be used as complementary activities in the lessons and the local history studies will avail intramural and extrascholastic exercises. It is precipitated that studies about the local history arenot enough in the programme and leaving a different department about the local history in the programme will be beneficial in terms of educational activities. It is understood that preparing working papers and doing project studies for making the local history more productive are essential. It is precipitated that the local history was improved the ideas such as data collection, assimiation, analysis and synthesis and was contributed interdisciplinary studies. End of the study, according to the results obtained, some suggestion is offered for solving the problem.
Collections