Üniversite öğrencilerinin elektronik bilgi arama motivasyonlarının satın alma ve iletişim davranışı üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma ile Giresun Üniversitesi öğrencilerinden elde edilen bilgiler doğrultusunda elektronik ortamlarda bilgi arayış motivasyonlarının satın alma ve iletişim davranışı üzerindeki etkilerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Ayrıca katılımcıların sosyal medya alışkanlıkları, internet kullanım alışkanlıkları, sosyal medya üyelik süreleri ve demografik özellikleri de incelenmiştir. Çalışmanın örneklemini Giresun Üniversitesi İktisadi İdari Bilimler Fakültesi öğrencileri ile Giresun Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü öğrencileri oluşturmaktadır. Öğrencilerden tamamlanmış 441 anket elde edilmiştir. Elde edilen veriler SPSS 23.0 istatistik programı kullanılarak analiz edilmiştir. Elde edilen verilere ilk olarak keşfedici faktör analizi yapılmıştır. Tüketicilerin elektronik ortamda bilgi arayış motivasyonlarının, satın alma ve iletişim davranışının demografik özelliklere göre farklılık gösterip göstermediğini belirlemek amacıyla t-testi ve ANOVA testi yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda araştırmada yer alan değişkenlerin belirli demografik özelliklere göre anlamlı farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Daha sonra elektronik ortamda bilgi arayış motivasyonlarının tüketicilerin satın alma ve iletişim davranışı üzerindeki etkilerini belirlemek amacıyla çoklu regresyon analizi yapılmıştır. Analiz sonucunda tüketim bilgisi, fiyat bilgisi ve topluluk üyeliği motivasyonlarının satın alma davranışı üzerinde, tüketim bilgisi topluluk üyeliği ve mükafat motivasyonlarının ise iletişim davranışı üzerinde etkili olduğu ortaya konmuştur. Ayrıca tüketim bilgisi motivasyonun hem satın alma hem de iletişim davranışını en çok etkileyen motivasyon olduğu tespit edilmiştir. This study aims to investigate the effects of electronic information search motivations on purchasing and communication behavior according to data gathered from Giresun University students. Social media, internet usage habits, social media membership durations and the demographic characteristics of the participants were also examined. The sample of this study consists of Giresun University Faculty of Economics and Administrative Sciences and Social Sciences Institute students. A survey was completed by 441 students and analyzed by using SPSS 23.0 statistical program. Initially an exploratory factor analysis was conducted. T-test and ANOVA tests were carried out in order to determine whether the consumers' information search motivations in electronic environments and their purchasing and communication behaviors differed according to demographic characteristics. As a result it was determined that the variables showed significant differences according to specific demographic characteristics. Then, multiple regression analysis was performed in order to investigate the effects of information search motivations on the purchasing and communication behavior of consumers. As a result of analysis it was revealed that consumption information, price information and community membership motivations were effective on purchasing behavior, while consumption motivation and community membership and reward motivations were effective on communication behavior. In addition, it has been determined that consumption information motivation is the most effective motivation for both purchasing and communication behavior.
Collections