Ortaöğretim öğrencilerinin e-yazma alışkanlıklarının değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
21. yüzyıl öğrencilerin eğitim ortamlarında elektronik kaynaklardan yararlanarak öğrenmeyi gerçekleştirdikleri bir dönemdir. Bu dönemde öğrenciler sınıf içi veya dışında farklı öğrenme ortamlarında çeşitli elektronik kaynakları aktif olarak kullanabilmektedirler. Özellikle cep telefonu, tablet ve bilgisayar ortamlarındaki farklı uygulamalar ile eğitim-öğretim imkânları oldukça genişlemektedir. Öğrencilerin hem sosyalleşme imkânı bulup hem de öğrenme ortamına sahip olduğu bu kaynaklar zamanla daha da gelişerek imkanlarını arttırmaktadır. Teknolojinin hayatımızın her alanına etki ettiği bu yüzyılda özellikle eğitim ortamlarında elektronik kaynakların hızla yaygınlaşması okullardaki imkanları da kolaylaştırmıştır.Türkiye'de ilk ve ortaöğretim okullarında yürütülen FATİH projesi kapsamında öğrenciler etkileşimli tahta ve tablet uygulamalarıyla elektronik ortamlarda edebiyat eğitimi alabilmekte ve modern çağın gereklerine uygun ders materyallerini kullanabilmektedirler. Özellikle elektronik yazma ve okuma etkinlikleri ile edebiyat eğitimi daha aktif bir hale gelebilmektedir. Bu amaçla EBA ve LİSEGO altyapılı ders içerikleri öğrencilerin beğeni ve dikkatini çekerek edebiyat eğitiminde kayda değer bir ilerleme göstermektedir.Bu çalışmanın amacı ortaöğretim öğrencilerinin e-yazma alışkanlıklarını değerlendirmektir. Araştırmada betimsel tarama modeli kullanılarak öğrencilerin e-yazma alışkanlıkları konusundaki var olan durumları gözlenmiştir. Tarama modeli geçmişte ya da o anda var olan bir durumu var olduğu şekliyle betimlemeyen, tanımlamayı amaçlayan araştırma yaklaşımıdır. Bu amaçla araştırmanın örneklemini 2015-2016 eğitim-öğretim yılında Giresun ilinde öğrenim gören 1248 ortaöğretim öğrencisi oluşturmaktadır. Bu araştırmada veri toplama aracı olarak e-yazma alışkanlıkları ölçeği uygulanmıştır. Bu ölçek alan yazın taramasından hareketle öğrencilerin yazma becerileri göz önüne alınarak özgün bir şekilde hazırlanmıştır. Araştırmada elde edilen bulgulara göre, ortaöğretim öğrencilerinin e-yazma alışkanlıklarının olumlu düzeyde artış gösterdiği gözlemlenmiştir. Anahtar sözcükler: e-yazma, yazma eğitimi, klavye, alışkanlık, ortaöğretim 21st century is a period in which students use electronic sources in their educational environment to learn. In this period, students can use different electronic sources actively inside or outside the classroom. Education and training facilities have been extended with different applications especially in mobile phone, tablet and computer environment. These sources,which students both have the opportunity to socialize and have a learning environment, increase their opportunities in course of time. In this century, which technology affects our life in every aspect, the rapid spread of electronic sources ,especially in education, faciliated the opportunities in schools, too. In Turkey, with the scope of FATİH Project in primary and secondary schools, students can have literature education in electronic environment with interactive boards and tablet applications and also they can use the course materials which are appropriate to the requirements to the modern era. Especially with the electronic writing and reading activities literature education can become more active. For this purpose, course contents of EBA and LISEGO attract the students' appreciation and attention and remarkable progress in literature education can be seen. The aim of this study is to evaluate the secondary school students' e-writing habits. In the research, students' existing e-writing habits have been observed by using descriptive survey model. The descriptive survey model is a research approach that aims to define a past or an existing situation as it exists For this purpose, the sample of this research has been consisted of 1248 secondary school students who are studying in Giresun in 2015-2016 academic year. In this research as a data collection tool, e-writing habit scale has been applied. This scale has been prepared in an original way by considering the students' writing habits based on the survey. According to the findings obtained from the research it has been seen that secondary school students' e-writing habits have positive development.Keywords: e-writing, writing education, keyboard, habit, secondary education.
Collections