Coğrafya dersi kapsamında doğal ve kültürel miras varlıklarımıza yapılan gezilerin ve gözlemlerin vatanseverlik değeri üzerine katkısı (Giresun ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasında, lise düzeyinde okuyan öğrencilerin coğrafya dersi kapsamında doğal ve kültürel miras varlıklarımıza yaptıkları gezilerin ve gözlemlerin vatanseverlik değeri üzerindeki katkısı cinsiyet, katılım düzeyi, okul türü ve alan türü değişkenlerine göre incelenmiştir.Alan Araştırma Yöntemi (Tarama, Betimleme, Survey) kullanılarak gerçekleştirilen tez çalışmasının örneklemini Giresun il merkezinde faaliyet gösteren ve evrenden yansız olarak random (rasgele) seçilen 1 özel ve 6 genel lisede 2018-2019 eğitim-öğretim yılı içerisinde öğrenim gören 388 öğrenci oluşmaktadır.Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen `Coğrafya Dersi Vatanseverlik Değeri Ölçeği` anketi kullanılmıştır. Hazırlanan ölçeğin geçerlilik ve güvenirliliğinin belirlenebilmesi için 78 öğrenciye ön uygulama yapılmış ve elde edilen bulgular ışığında ölçeğin son hali düzenlenerek 388 öğrenciye uygulanmıştır. Ölçme aracından elde edilen verileri analizlerinin yapılabilmesi ve değerlendirilebilmesi için SPSS 17.0 paket programı kullanılmıştır. Analiz sonucundavatanseverlik değeri ile ilgili okul ve alan türü değişkenlerine göre öğrenciler arasında anlamlı bir fark görülmemiş, öğrencilerin vatanseverlik bilincine pozitif yönlü sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Vatanseverlik değeri ile ilgili cinsiyet değişkenine göre kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha fazla bilinçli ve duyarlı olmaları yanı sıra öğrencilerin vatanseverlik bilincine pozitif yönlü sahip oldukları sonucuna ulaşılmıştır. Coğrafya dersleri vatanseverlik bilinci oluşturmada bütün değişkenlere göre yeterli düzeye ulaşamamış, öğrenciler coğrafya derslerinin vatanseverlik bilinci oluşturduğunu belirten ifadelere negatif yönlü cevap verdikleri sonucuna ulaşılmıştır. Katılım düzeyi değişkenine göre ise geziye katılan öğrencilerin geziye katılmayan öğrencilere göre daha pozitif yönlü cevap verdikleri, vatanseverlik bilinci oluşturmada gezilerin ve gözlemlerin etkili olduğu ve doğal-kültürel miras varlıklarımızı Farkındalığı Artan Unsur (FAU) haline getirdiği sonucuna ulaşılmıştır. In this thesis, the contribution of high school students' visits and observations to our natural and cultural heritage assets on the patriotic value within the scope of geography course was examined according to gender, participation level, school type and field type variables.The sample of the thesis is created by randomly selecting 388 students in the 2018-2019 academic year from 1 private and 6 general high school in the city center of Giresun using Field Study Method (Screening, Descriptive, Survey).In the research, `Patriotism Scale of Geography Course` survey which was developed by researcher was used as a data collection tool. In order to determine the validity and reliability of the prepared scale, pre-treatment was applied to 78 students and the final version of the scale was applied to 388 students in the light of the findings.SPSS 17.0 package program was used in order to analyze and evaluate the data obtained from the measuring tool. As a result of the analysis, no significant difference was found between the students according to school and area type variables related to patriotism, and it was concluded that the students have a positive orientation to patriotism consciousness. According to the gender variable related to patriotism, female students are more conscious and sensitive than male students with all students have a positive attitude towards patriotism. Geography courses did not reach an adequate level in creating patriotism consciousness according to all variables, and it was concluded that the students gave negative attitudes to the expressions that the geography lessons constitute patriotism consciousness. According to the variable of participation level, it was concluded that the students participating in the trip reply more positively than the students who did not participate in the trip, that the trips and observations were effective in creating patriotism consciousness and made our natural-cultural heritage assets into the Awareness Raising Factor (FAU).
Collections