Mevlana İdris Zengin`in eserlerinde değerler eğitimi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı, çocuk edebiyatında adından söz ettiren günümüz yazarlarından Mevlana İdris Zengin'in eserlerinde çocuk okuyuculara aşılanmak istenen değerleri tespit etmektir. Araştırmaya konu olan eserler Mevlana İdris Zengin'in basılı yayınlarını içermektedir. Araştırmada betimsel tarama modeli ve nitel araştırma yöntemlerinden doküman inceleme ve içerik analizi teknikleri kullanılmıştır. Eserler önce, dil ve anlatım, içerik; konu, ana fikir, kahramanlar açısından incelenip özetlenmiştir. Daha sonra, Milli Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulunun belirlemiş olduğu 30 değer, İslami yaşayışa ait değerler ve evrensel değer sınıflandırmalarından uygun görülen değerlere göre bu eserlerde Bulunan değer örnekleri tespit edilmiştir. Hangi kitaplarda hangi değerlerin bulunduğu ve bu değerlerin eserlerde ifade ediliş biçimi, işlenişi sayfa numaraları da belirtilerek kayıt altına alınmıştır. Sıklıkla işlenen veya az değinilen değerleri tespit etmek için tablo ve grafikler oluşturulmuştur. Bulgular saptandıktan sonra yazarla da görüşme yapılıp yazarın edebi kişiliği ve eserlerine yönelik saptamaların yapıldığı bölüm oluşturulmuştur.Yapılan çalışma sonucunda Mevlana İdris Zengin'in eserlerinde en fazla yer verilen değerlerin, dünya barışını ve savaşların çocuklar üzerindeki olumsuz etiklerini ortadan kaldırmak için insani duyarlılığı destekleyen değerler olduğu görülmüştür. Bununla birlikte anne, baba ve çocuk ilişkisini temele alan temaların etrafında birleşen değerlere çok sık yer verildiği, İslami kültüre ait öğretilere geniş çaplı değinildiği görülmüştür. Mevlana İdris Zengin'in sonuç bölümünde de bahsedilen kitaplarının eğitim kurumlarında okutulabileceği, İslami kültüre ait değerlerin yer aldığı eserlere de Milli Eğitim Bakanlığının belirlediği Din dersleri kitaplarında yer verilmesinin uygun olduğu öngörülmüştür. Anahtar Kelimeler: Değer, Değerler Eğitimi, Mevlana İdris Zengin, Çocuklar The aim of this project is to identify the values that desired to be introduced to the children in the works of Mevlana İdris Zengin, one of the prominent writers of children's literature. The aim of this project is to identify the values that desired to be introduced to the children in the works of Mevlana İdris Zengin, one of the prominent writers of children's literature.In the research, descriptive survey model and document analysis techniques of qualitative research methods are used. Works are firstly examined in terms of language and expression, content, subject, main idea and characters. Then, the values identified in the works are classified according to 30 values determined by the Board of Education of the Ministry of National Education, values related to Islamic life style and additional universal values. Which values are found in which books and the way these values are expressed in the works are recorded by specifying the page numbers. Tables and graphs have been created to identify frequently processed or little-mentioned values.As a result of the study, It was seen that the values that are included most in the works of Mevlana İdris Zengin are the values that support world peace and human sensibility in order to eliminate the negative effects of wars on children. Also, it has been observed that the teachings of the Islamic culture, where the values associated with the mother-father-child relationship are based very frequently, have been widely mentioned. It is foreseen that the books mentioned in the conclusion section of Mevlana İdris Zengin can be taught in educational institutions and it is appropriate to include the works with values belonging to Islamic culture in the religious lessons books determined by the Ministry of Education.Keywords: Value, Values Education, Mevlana Idris Rich, Reading
Collections