Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ve oyun dersine yönelik görüşlerinin incelenmesi (Kars ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmada, sınıf öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun dersine yönelik görüşlerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Bu amaç doğrultusunda sınıf öğretmenlerinin, Beden Eğitimi ve Oyun dersinin planlama, uygulama, değerlendirme ve mesleki öz-yeterliklerine ilişkin görüşleri alınmıştır.Araştırma betimsel tarama modeli şeklinde tasarlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Kars İl Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı okullarda görev yapan 169 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak `Kişisel Bilgi Formu` ve Sınıf Öğretmenlerinin Beden Eğitimi ve Oyun dersine yönelik görüşlerini almak için anket kullanılmıştır. Uygulama sonucu elde edilen veriler istatistik paket programında, cinsiyet ve kıdem yılı değişkenlerine göre analiz edilmiş, ankette bulunan maddelere verilen cevaplara ilişkin tanımlayıcı istatistikler (frekans-yüzde) hesaplanmıştır.Araştırmanın sonucunda cinsiyet değişkenine göre; planlama, uygulama, değerlendirme ve mesleki öz-yeterlik boyutlarında anlamlı farklılığa rastlanılmazken, genel toplam boyutunda erkek öğretmenler lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Kıdem yılı değişkenine bakıldığında planlama, değerlendirme ve mesleki öz yeterlik boyutlarında herhangi bir farklılığa rastlanmamıştır. Ancak diğer kıdem yıllarına sahip öğretmenlere kıyasla, uygulama ve genel toplam boyutlarında 5 yıl ve daha az kıdem yılıyla 21 yıl ve üzeri kıdem yılına sahip sınıf öğretmenlerin lehinde anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler incelendiğinde öğretmenlerin Beden Eğitimi ve Oyun dersine eksikliklerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Beden Eğitimi ve Oyun dersine yönelik geliştirilen önerilerden bazıları; dersle ilgili araç-gereç eksikliklerinin giderilmesi, hizmet içi eğitim sayılarının artırılması ve lisans eğitimdeki Oyun ve Fiziki Etkinlikler Öğretimi dersinin içeriğinde güncellemeler yapılmasıdır. This study is aimed at exploring primary school teachers' views about Play and Physical Education class. To this end, primary school teachers' perspectives on the planning, implementation and evaluation of Play and Physical Education class as well as their professional self-efficacy were analyzed. This is a descriptive survey model study falling under the quantitative research methodology. Participants of the study consisted of 169 primary school teachers based at schools connected to Kars Provincial Directorate of National Education in 2017-2018 school year. Data were collected through a `Demographic Form` and a 5-point Likert type survey designed to investigate primary school teachers' views about Play and Physical Education class. Participants' responses were analyzed via descriptive statistics (frequency-percentage) with the help of a statistics software, based on the variables of gender and years of seniority. Significance level was set at p≤0,05 during data analysis and implementation.According to the findings of the study, no significant difference was found within planning, implementation, evaluation and professional self-efficacy sub-dimensions with regard to gender variable. However, there was a significant difference in favor of male teachers within grand total sub-dimension. With regard to year of seniority variable, no significant difference was found within planning, evaluation and professional self-efficacy sub-dimensions; on the other hand, there was a significant difference between 5-year or less and 21-year or more seniority year teachers in terms of implementation and grand total sub-dimensions. Based on the findings of the study, pedagogical implications regarding Play and Physical Education class could be listed as overcoming the deficiency of class materials, increasing the number of in-service training programs offered and Physical Education class.
Collections