Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının gezi-gözlem tekniğine ilişkin görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Yapılandırmacı yaklaşımın öngördüğü öğrenme-öğretme sürecinin merkezinde yer alan öğrencinin, yeni eğitim koşullarında, bilgiye yerinde ve kaynağında ulaşma fikri ağırlık kazanmaya başlamıştır. Bu durum sosyal bilgiler dersi öğretiminde kullanılan gezi-gözlem tekniğinin önemini artırmaktadır.Öğrencinin içinde bulunduğu sınıf ortamının tekdüze ve sıkıcı öğretim kalıbının değiştirilerek; doğal çevre (göl, akarsu, dağ, vb.), müze, fabrika gibi alanlara yapılan gezi gözlemler, öğrencinin teorik bilgiyi gerçek yaşam koşulları içinde, daha eğlenceli bir biçimde pratik bilgiye dönüştürmesini sağlar. Bu durum, yaparak-yaşayarak öğrenmeler yoluyla bilgiyi somutlaştırır ve bilginin kalıcılığını artırır.Araştırmanın amacı, sosyal bilgiler öğretmen adaylarının gezi-gözlem tekniğine ilişkin görüşlerinin belirlenmesidir. Bu nitel araştırmada, yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış ve elde edilen veriler betimsel analiz tekniği ile çözümlenmiştir. Görüşme formunda, öğretmen adaylarının teknik hakkında ne kadar bilgi sahibi oldukları, gezi-gözlem tekniğinin olumlu veya olumsuz yönleri, tekniğin öğrenci başarısına etkisi ve kendilerinin sosyal bilgiler öğretmeni olarak mesleğe başladıklarında gezi-gözlem tekniğini ne kadar uygulamayı düşündükleri gibi bazı soruların cevapları aranmıştır. Yapılan görüşmeler sonucunda alınan görüşlerin frekans ve yüzdelik değerleri çıkarılmış ve yorumlamaları yapılarak bir takım sonuçlara ulaşılmıştır.Bu sonuçlara göre; sosyal bilgiler öğretmen adayları en çok velilerden izin alınmasının gerekliliğine vurgu yapmışlardır. Tekniğin yaparak-yaşayarak öğrenmelere destek olduğu, gerçek yaşam tecrübesi elde etmeyi sağladığı fikri ağırlık kazanmıştır. Gezi-gözlem tekniğine karşı düşüncelerinin genellikle olumlu olduğu ancak maliyetli bir etkinlik olması, kaza ve tehlike risklerini barındırması, çok zaman alması, yasal sorumluluğunun fazla olması gibi bazı sebeplerle, bir eğitim-öğretim yılı içinde, ilgili sınıf düzeyinde, sosyal bilgiler dersi öğretiminde diğer tekniklere göre daha az kullanılacağı belirtilmiştir. The student at the center of the learning-teaching, process in envisaged by the constructivist approach, the idea of accessing the information in place and at the source started to gain weight in the new educational conditions. This situation increases the importance of the practice and travel-observation-based teaching approach used in teaching social studies. The traditional and boring classroom teaching environment that the students used to has to be changed; field trips to natural environments (lake, stream, mountain, etc alan) and places of interest museums, factories help students to gain knowledge and experience theoretical information more enjoyable to ensure the practice and travel-observation-based teaching approach. This helps to form a concrete basis of information and as a result it increases the permanence of knowledge.The aim of the study is to evaluate and determine the views of social studies teacher candidates based on the practice and travel-observation-based teaching approach. In this qualitative research, descriptive analysis method and semi-structured interview form were used. In the interview form, the answers to the questions such as how much candidate teachers are aware of the practice and observation-based teaching approach, the advantages and disadvantages of it, the role it plays for students success and how much the social studies teachers will be using this approach at the beginning of their teaching career, are explored. After the meetings, all opinions have been structured and transfered to the percentage and frequency chart with added annotations.According to these results; social studies teacher candidates emphasized the necessity of obtaining permission from parents. The idea of the practice and travel-observation-based teaching approach which supports learning process and open to experience has got weight. Mostly it proved that teachers do this approach but due to the reasons such as high expenses, accidents and unforeseen incidents, time consuming and formal responsibilities, teachers prefer this approach less and tend to use other teaching approaches instead.
Collections