Öğretmenlerin mentorluk rolüne ilişkin sınıf öğretmeni ve veli görüşleri (Giresun ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Giresun'daki devlet okullarında görev yapan sınıf öğretmenleri ve velilerinin mentorluk rollerine ilişkin görüşlerini belirlemek amacıyla yapılan bu araştırmada, Giresun merkez ilçe ve Dereli ilçesinde görev yapan 140 sınıf öğretmeni ile 140 veliden görüş alınmıştır. Araştırmacı tarafından uzman görüşleri doğrultusunda hazırlanan açık uçlu anket formu kullanılarak veriler toplanmıştır. Sınıf öğretmenleri ve velilerin görüşlerinin betimsel istatistik yöntemleri kullanılarak frekans ve yüzdeleri verilmiştir. Sınıf öğretmenleri ve velilerin mentorluğu sınıf öğretmenlerinin bir rolü olarak gördükleri, sınıf öğretmenlerinin rehberlik faaliyetlerini içeren rolleri oynarken mentorluk yaptıklarını düşündükleri belirlenmiştir. Sınıf öğretmenlerinin velilere ekonomik ve psikolojik sorunlarında, mesleki konularda, öğrenci ile ilişkilerinde destek oldukları tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin de öğrenci ve velileri tanıma ve anlamada, mesleki gelişimleri için velilere başvurdukları belirlenmiştir.Mentorluk sürecinin öğretmen, veli ve öğrenci için katkıları belirlenmiştir. Bu süreçte sınıf öğretmenleri ve velilerin paylaşım içinde olmasının velilerin ebeveyn olarak gelişimini sağladığı, okula, sınıf öğretmenine ve kendilerine olan güvenlerini arttırdığı; sınıf öğretmenlerinin ise kendilerini kişisel ve mesleki anlamda yeniledikleri, olumlu bir okul ikliminin oluşturulduğu görülmüştür. Bunun yanı sıra sınıf öğretmenlerinin bu süreçte karşılaştıkları sorunları içeren görüşlerine de araştırmada yer verilmiştir. In this study, 140 parents and 140 teachers in the Central District and Dereli District of Giresun were interviewed in order to determine the views of primary school teachers and parents on mentoring roles in the state schools in Giresun. Data were collected by using an open-ended questionnaire prepared by the researcher in line with expert opinions. Teachers and parents ' opinions are shown frequency and percentages using descriptive statistical methods.It was determined that primary school teachers and parents perceived mentoring as a role of primary school teachers and they thought they were mentoring when they played roles that included mentoring activities. It was determined that the primary school teachers supported parents in their economic and psychological problems, professional issues, and relations with the student. In addition, it was determined that teachers asked help from parents for their professional development in recognition and understanding of students and parents.The contributions of mentoring process for teachers, parents and students were determined. In this process, it was understood that the sharing primary school teachers and parents provided parents with the development of parents, school, teacher and the increase of self-confidence on primary school teachers and the primary school teachers developed themselves in personal and professional sense, and a positive school climate was created. In addition to this, in the study, the views of the primary school teachers that they encountered the problems are included in this process.
Collections