Kahraman olgusu ve kahramanın yolculuğunun Akira Kurosawa sinemasında yansıması: Yojimbo ve Sanjuro örnekleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının amacı Akira Kurosawa sinemasında kahraman olgusu ve kahramanın yolculuğunun nasıl ve ne amaçla kullanıldığını incelemektedir. Bu doğrultuda yönetmenin Yojimbo ve Sanjuro filmleri incelenmiştir.Araştırma kapsamında her iki filmin kahramanı olan Sanjuro, kahraman olgusu çerçevesinde mit ve masal anlatılarında rastlanan kahraman arketipine uymakta olup, bir anti kahraman olarak tanımlanabileceği saptanmıştır. Ancak ikinci filmde kahramanın özelliklerinin değiştiği, özellikle anti kahraman yönünden sıyrılmaya çalıştığı belirlenmiştir. Bu doğrultuda filmler Christopher Vogler'in kahramanın yolculuğu modeli çerçevesinde çözümlenmiştir. Yojimbo filminin bu modele tam olarak uyduğu, Sanjuro filminin ise biçemsel farklarla da olsa yine bu modele uyduğu tespit edilmiştir. Ayrıca Sanjuro filminde, film yapısının yanında, kahramanın değişiminin de bu model üzerinden gerçekleştiği de önemli bir bulgu olmuştur. The main purpose of this research is to examine hero phenomenon and which purpose is used and how for the hero's journey in terms of Akira Kurosawa movies. Accordingly Yojimbo and Sanjuro movies of director have been examined. Among this research it is detected that Sanjuro who is the hero of each movie can be defined as anti hero since he has a hero archetype which is very common for myths and tales as part of hero phenomenon. However, in second movie, it is seen that the characteristics of hero started to change and he especially tried to get rid of his anti hero side. Therefore, the movies have been resolved among the hero's journey model of Christopher Vogler. Yojimbo movie fits well to this model, and even with stylistic differences Sanjuro movie fits to this model too. Besides it is an important fact that in Sanjuro movie, alongside the structure of the movie, the evolution of hero had happened on this model.
Collections