Selçuklular zamanında gayrimüslim ülke ve toplumlar ile sosyo-politik yakınlaşmalar
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tezin amacı Anadolu'daki mevcudiyeti günümüze kadar gelen Selçuklu Türkleri tarihinin sıradan bir fütuhat olmadığını vurgulayarak onların arka planda yatan diplomatik becerilerini ve kendisinden farklı kültürlere sahip olan topluluklara kötü muamele etmemekte, farklı din ve mezheplere mensup insanlarla bir arada yaşama ve ülkeyi hoşgörülü bir şekilde yönetme becerisini ortaya koyduğunu göstermektir. Çalışmamız iki bölümden oluşmaktadır. İlk bölümde Büyük Selçuklu Devleti ve Türkiye Selçuklu Devleti'nin gayrimüslim devletler ile diplomatik, ticarî ve hususi ilişkileri yer almaktadır. İkinci bölümde ise yine Büyük Selçuklu ve Türkiye Selçuklu devletlerinin gayrimüslim toplumlar ile ilişkilerinden söz edilmektedir. İlk bölümde devletlerarası ilişkilerden söz edilirken ikinci bölümde Selçuklu Devleti tebaası olan gayrimüslim halka verilen haklardan, yapmış oldukları mesleklerden ve din değişliklerinden bahsedilmiştir.Sonuç olarak, kendi içinde kaybolmayan dış dünyaya açık bir politika izleyen ve kendi kimliklerini muhafaza ederek farklı medeniyetler ile kaynaşan Selçuklu Türklerinin Hristiyan dünyası içindeki çeşitli ülke ve toplumlar ile oluşturduğu münasebetler sayesinde Anadolu'da kalıcı hale gelerek burayı Türk yurdu olmasını sağlamışlardır.Anahtar Sözcükler: Selçuklular, Hristiyanlar, Gayrimüslim Topluluklar, Diplomatik İlişkiler, Hoşgörü The aim of this thesis is to emphasize the history of the Seljuk Turks, whose existence in Anatolia is still an ordinary conquest, and to show that the plan aims to focus on diplomatic skills and the ability to live together with people from different religions and sects.Our work takes two parts. In the first part of the Great Seljuk Empire and Seljuk Empire Turkey's non-Muslim states with diplomatic, located in the commercial and private relationships. Great Seljuk speaks of his relationship with the Muslim communities of the Seljuk State. In the first part, interstate relations are mentioned and in the second part, the rights given to the non-Muslim people who are Seljuk subjects, their occupations and religious changes are mentioned.As a result, it was understood how Seljuk Turks, following an open policy to the outside world that was not lost within themselves and fused with different civilizations by preserving their own identities, transformed Anatolia into a Turkish homeland by means of relations with various countries and communities within the Christian word. Key Words: Seljuks, Non-Muslims Communities, Diplomatic Relations, Tolerance
Collections