Türkiye`de verilen muhasebe eğitiminin uluslararası muhasebe eğitimi standartlarını karşılama düzeyi: Akademisyenler ve meslek mensupları üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, uluslararası muhasebe eğitimi standartları kapsamında muhasebe eğitiminin akademisyenler ve muhasebe meslek mensupları açısından incelenmesini içermektedir. Bu amaç doğrultusunda ilk olarak akademisyenler ile muhasebe meslek mensuplarının cinsiyet, yaş, eğitim durumu, meslekte çalışma süresi ve unvanları gibi demografik özelliklerinin frekansları hesaplanmıştır. Bunun yanı sıra akademisyenler ve muhasebe meslek mensuplarının muhasebe eğitiminde bilgi, yetenek ve tutumun alt boyutlarına yönelik olarak verdikleri cevapların ortalamaları ve standart sapmaları hesaplanmıştır. Daha sonrasında araştırmaya yönelik 13 adet hipotez oluşturulmuş, bu hipotezlere cevap bulmak için 123 akademisyen ve 50 meslek mensubuna bir anket uygulanmıştır. Hipotezlerin test edilmesinde bağımsız örneklem t-testi kullanılmıştır. Analizden elde edilen sonuçlara göre; akademisyenlerle muhasebe meslek mensuplarının muhasebe eğitiminde bilgi ve yetenek, iş aktiviteleri ve işletme yönetimi, bilgi teknolojileri, entelektüel yetenek, teknik ve işlevsel yetenek, kişisel yetenek ve kişilerarası iletişim yetenekleri konularında farklı düşüncelere sahiptirler. Buna karşın muhasebe eğitiminde tutum, muhasebe/finans ve diğer bilimler, genel ilkeler ve ayrıntılı ilkeler konularında benzer düşünceler sahip oldukları ifade edilebilir. The purpose of this study is to examine the accounting education in terms of academicians and professional accountants within the framework of international accounting education standards. For this purpose, first of all, the frequencies of demographic characteristics such as gender, age, educational background, working period and titles of academicians and professional accountants were calculated. In addition, the mean and standard deviations of the responses of academicians and accountants to the sub-dimensions of knowledge, skills and attitudes in accounting education were calculated. Afterwards, 13 hypotheses were constituted and to find answers to these hypotheses, a questionnaire was applied 123 academicans and 50 professional accountants. Independent sample t-test was used to test the hypotheses. According to the results obtained from the analysis; academicians and professional accountants have different opinions about knowledge and skills in accounting education, business activities and business management, information technologies, intellectual, technical and functional skills, personal skills and interpersonal communication skills. On the other hand, it can be expressed that they have similar ideas about attitude in accounting education, accounting / finance and other sciences, general principles and detailed principles.
Collections