Sınıf öğretmenlerinin milli tarih öğretimi hakkındaki görüşleri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin milli tarih ve öğretimi ile ilgili görüşlerini incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada betimsel tarama yöntemi kullanılmıştır. 2017-2018 yılında Şanlıurfa ili Viranşehir ilçesinde görev yapan sınıf öğretmenleri araştırma grubu olarak seçilmiştir. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu ve öğretmenlerin milli tarihi öğretim yöntemleri hakkında görüşlerini incelemek amacıyla hazırlanan anket ve yarı-yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Araştırmada verilerin analizi SPSS programı ile yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre sınıf öğretmenlerinin milli tarih hakkında olumlu düşüncelere sahip olduğunu, milli tarih ile ilgili çalışmaların programda yetersiz olduğunu, müze ve alan gezilerinin öğrencilerin derse olan ilgisini arttırdığını, öğrencilerin tarihi kavramları öğrenmede güçlükler yaşadığını, tarih öğretiminde somutlaştırma ve görselliğe önem verilmesinin gerektiğini, tarih öğretiminde hikaye ve roman gibi edebi türlerin kullanılması gerektiğini ve tarih öğretimi yapılırken öğrenciyi araştırmaya sevk eden, öğrencinin merkezde olduğu, ezberci zihniyetten uzak, çağdaş yöntem ve tekniklerin kullanılması gerektiğini düşündükleri görülmüştür. Araştırmanın milli tarih ve tarih öğretimi alanında yapılacak çalışmalara, kaynak teşkil edilmesine gayret edilmiştir. Araştırmanın sonunda elde edilen bulgular ışığında bazı önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Tarih Öğretimi, Milli Tarih, Sınıf öğretmeni, Sosyal Bilgiler Dersi This study examines clasroom teachers' views on teaching national history. In the research, descriptive survey method has been used. The clasroom teachers who work in Viranşehir disctrict of Şanlıurfa form the research group of the study. A personal information form, a survey prepared and semi-structured interview form for evaluating teacher views on teaching national history has been used in order to collect data. The analysis of the data has been made with SPSS program. According to the study findings, teachers have positive opinions about national history, the studies of national history in the schedule are not sufficient, the trips to museums and regions increase the interest of students in the course, the students have difficulties to understand historical definitions, concretisation and visualization are important for teaching history, and finally, teachers think that student-centered methods and techniques which lead students to make research should be preferred in teaching national history rather than using methods that prioritize memorization. The study forms a source for studies that focus on national history and teaching history in general. At the end of the research, some suggestions have been made in light of the study findings.Keywords: Teaching History, National History Clasroom student, Social Sciences
Collections