Cumhuriyet sonrası özgün baskıresim sanatının üç boyut yansımaları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Resim sanatı içinde buluşlar, denemeler ve oluşan yeni ihtiyaçlar sayesinde gelişen baskı tekniğinin iki boyutlu resim yüzeyinden, üç boyutlu formlara geçiş hikâyesinin Cumhuriyet sonrası sanatçılar tarafından ele alınış biçimleri incelenmiştir. 1923 sonrası sanatçılar tarafından özgün baskıresim sanatının, üç boyut yansımaları ve disiplinler arası ilişkide; üç boyutun baskı sanatındaki yerini ve tarihsel süreçteki değişimlerinin incelenmiştir. Araştırma yöntemi olarak nitel tarama yöntemi kullanılmıştır. Yerli ve yabancı nitel kaynaklar sınıflandırılıp kronolojik olarak düzenlenmiş, sanatçıların kendi eserleri ile ilgili örnekler aktarılmıştır. Çalışmanın ana konusunu; Özgün Baskıresim sanatının değişen ve gelişen sanat anlayışlarına, çağın koşullarına göre şekillenen sanatçı ve izleyici beklentilerine, disiplinler arası yaklaşımlarda üçüncü boyutun desteği ve alternatif malzemeler aracılığı ile de özgün üretimlere dönüşmesinin araştırılmasıdır.Çalışmanın ilk bölümünde araştırmanın amacı, önemi, sınırlılıkları, kapsamı ve yöntemi aktarılmıştır. Çalışmanın ikinci bölümünde Özgün Baskıresim sanatının üç boyutlu formlara yansımaları ve baskı teknikleri ile ilgili nitel kaynak taramalarına yer verilmiştir. Çalışmanın üçüncü bölümünde Cumhuriyet sonrası Özgün Baskıresim Sanatının üç boyut yansımaları incelenmiştir. Tezin son bölümünde ise yukarıdaki veriler ışığında konu yorumlanmıştır. Post republican artists are examined story of the printing technique to transition from two dimensional painting to three dimensional forms. In the art of painting, printing technique was developed through the invention, experiments and new needs. Three dimensions in the art of print and the changes in the historical process are examined between three dimensional reflections and interdisciplinaryrelations by the artists after1923.Qualitative screening method was used as the research method. Domestic and foreign qualitative sources are classified and arranged chronologically and examples of the artists' own works have been conveyed. The main subject of the study isto investigate the transformation into original productions according to the changing and evolving art understanding of original printmaking, the expectations of the artists and the audienceshaped according to the conditions of the epoch by the means ofthe third dimension in interdisciplinaryapproaches and alternative materials.In the first part of the study, the aim of the study, its importance, historical backgrounds, content and method have been explained. In the second part of the study, the three dimensions of original printmaking are included in the qualitative literature surveys about their reflections and printing characteristics. In the third part of the study, three-dimensional reflections of the original printmaking art after the Republic were examined. In the last part of the thesis, the subject is interpreted in the light of the above data.
Collections