Yerli sinema sektöründeki komedi filmlerinde kullanılan afişlerin tasarım özellikleri açısından tüketici üzerindeki etkilerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada Grafik Sanatları alanında önemli yere sahip olan afiş; tanımı, tarihçesi, türleri, tasarım elemanları, tasarım ilkeleri, kullanım alanları, mesajları, etki- ileti kitleleri açısından ele alınarak incelenmiştir. Araştırmanın ana temasını oluşturan sinema afişleri içerisinde önemli bir yere sahip olan `Komedi` tarzındaki filmlere ait afişler derlenip, incelenmiştir. Görsel örnekleri ve içeriklerinin incelendiği bu araştırmada afişlerin izleyici kitlesi üzerindeki etkilerini görmek ve afişlerin seyircinin film hakkındaki algılarını ne denli değiştirebildiğini tespit etmek üzere likert tipi bir anket geliştirilmiştir. Anketin güvenirliği üç alan uzmanı tarafından test edilmiştir. Anket uygulaması Türkiye'deki dört farklı üniversiteden 320 öğrenciye dijital ortamdan(Google Formlar) uygulanmış ve veriler elde edilmiştir. Veriler, nicel veri tabloları ve grafikler olarak araştırmada yer almaktadır.Dijital ortama(Google Formlar) aktarılan anket soruları üniversite öğrencilerine gönderilmiştir. Dört farklı üniversiteden 320 öğrenci 111 Erkek ve 209 kız öğrenci olmak üzere anket uygulamamıza katılım sağlamışlardır. 296 kişi=18-25, 22 kişi= 26-33, 2 kişi=34-41 yaş aralığındadır. Bir aylık zaman dilimi içerisinde uygulanan anketin sonuçları betimsel olarak yorumlanmıştır. In this research, the poster having an important place in the field of graphic arts was examined in terms of its definition, history, types, design elements, design principles, usage areas, messages, target audiences. The posters of `Comedy` films, which have an important place in the cinema posters that constitute the main theme of the research, were compiled and examined. In this research, visual samples and their contents were examined, a likert-type questionnaire was developed to see the effects of posters on the audience and to determine the extent to which the posters could change the audience's perception of the film. The reliability of the questionnaire was tested by three experts. The questionnaire prepared in digital form (Google Forms) was administered to 320 students from four different universities in Turkey and the data were obtained. The data were included in the research as quantitative data tables and graphs.Questionnaires were transferred to digital forms (Google forms) and sent to university students. 320 students from four different universities participated in our survey including 111 boys and 209 girls. 296 people = 18-25, 22 people = 26-33, 2 people = 34-41 were in the age range. The results of the survey conducted in a period of one month were interpreted as descriptive.
Collections