Sanat terapisinde görsel sanatlar tekniklerinin 9-12 yaş aralığındaki dezavantajlı çocukların duygudurumlarına katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Araştırmanın amacı deneysel olarak 9-12 yaş aralığındaki dezavantajlı (ihmale uğramış) çocuklarla yapılan resim çalışmalarının duygudurumlarına olan etkisini ortaya koymaktır. Çalışma sanat terapisindeki resim uygulamalarını kullanarak, sanat atölyesine katılan, 9-12 yaş aralığındaki dezavantajlı çocuklarla yürütülmüştür. Araştırma, `sanat terapisindeki resim uygulamaları` kullanılarak yapılandırılmıştır. Araştırma; 29 kız ve 7 erkek olmak üzere toplam 36 katılımcıyı kapsamaktadır. Araştırmaya kontrol grupsuz ve 6 ayrı kapalı grup olarak başlanmıştır. Bu gruplara, ön test ve son test ölçeklerini de kapsayan 14 oturumluk atölye deneyi uygulanmıştır. Grubu atölye yürütücüsü olarak araştırmacı sürdürmüştür. Atölye uygulamalarında kurumun psikoloğu bir kadın, gözlemci olarak yer almıştır. Oturumlar kurum çatısı altında resim çalışmalarına katılması uygun görülen ve çalışmalara gönüllü olarak katılmayı kabul eden çocuklarla yürütülmüştür. Araştırmanın başlangıcında ve sonunda Duyusal Durum- Çocuk Protokolü uygulanmıştır. Uygulama sürecinde katılımcılar atölye öncesinde ve sonrasındaki duygudurumları ile ilgili paylaşımda bulunmuşlardır. Her katılımcı gözlemci psikolog tarafından gözlenmiştir. Nicel ve nitel değerlendirilen bu çalışmada sanat terapisinde resim çalışmalarının kullanım şekli araştırılmıştır. Atölye sürecinde uygulanan ölçeklerden alınan verilere göre sanat terapisinde resim çalışmalarının kullanımının yararlı olduğu görülmüştür. Dezavantajlı (ihmale uğramış) çocukların resim çalışmaları ile duygularını dışa vurmada başarılı oldukları gözlemlenirken, aynı zamanda sözel ifade de bulunmaları güçlenmiştir.Anahtar Kelimeler: Sanat, Resim, Sanat Terapi, Duygudurum The aim of the study was to determine the effect of painting studies with disadvantaged (neglected) children between 9-12 years on mood. The study was conducted with disadvantaged children aged 9-12 years who participated in an art workshop using art practices in art therapy.The research was structured using art practices in art therapy.Research; 29 female and 7 male participants. The study was started as a control group and 6 closed groups. A 14-session workshop experiment including pre-test and post-test scales was applied to these groups.The group has carried out research as a workshop supervisor. The psychologist of the institution was a woman and observer. The sessions were held under the roof of the institution with children who agreed to participate in painting and who agreed to participate voluntarily.Sensory Status-Child Protocol scale was applied at the beginning and end of the study. During the implementation process, participants shared their moods before and after the workshop. Each participant was observed by the observer psychologist. In this study, which was evaluated quantitatively and qualitatively, the use of painting in art therapy was investigated. According to the data obtained from the scales applied during the workshop process, the use of art works in art therapy was found to be beneficial. While it was observed that disadvantaged (neglected) children were successful in expressing their emotions through painting, it was also strengthened to have verbal expression.Key Words: Art, Painting, Art Therapy, Emotion
Collections