Sergei Parajanov sinemasında kültürlerarasılık: Âşık Garip örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
`Sergei Parajanov Sinemasında Kültürlerarasılık: Âşık Garip Örneği` başlıklı bu tez çalışmasında öncelikle kültür, kültürlerarasılık ve kültürlerarasılıkla akraba olan bir kavram dağarı ortaya konulmuştur. Bununla birlikte tezin amacını oluşturan, Parajanov sinemasının kültürlerarası özelliklerinin neler olduğu ve söz konusu özelliklerin biçim ve içerik açısından nasıl kullanıldığı sorusuna yanıt bulmayı kolaylaştıracağı için Parajanov sinemasının kültürlerarası boyutunun şekillenmesinde rolü olan Sovyetler Birliği kültürünün ve sinemasının temel özelliklerine de yer verilmiştir, böylece Parajanov sinemasının genel hatlarının anlaşılması için teorik bir art alan sunulmaya çalışılmıştır.Çalışmanın son bölümünde Parajanov sinemasının kültürlerarası özelliklerini oluşturan öğeler tartışılmış ve Âşık Garip filminin kültürlerarasılığı hangi görünümlerine bağlı olarak yansıttığı doküman ve film analizi yöntemiyle elde edilen bilgiler ışığında incelenmiştir. Parajanov sinemasının kültürlerarası özelliklerinin çokkültürlülüğe ve kültürlerarasılağa ortam hazırlayan tarihsel ve kültürel bir mirasa sahip Kafkasya ve SSCB coğrafyası gibi dışsal belirleyicilerle birlikte, Parajanov'un çeşitli tarihsel dönem ve kültürlere ait sanatsal alanlara duyduğu ilginin metinlerarası bir yaratım gücüne dönüşmüş olduğu bulgulanmıştır. Buna göre, Parajanov sinemasının kültürlerarası boyutunun, prodüksiyon aşamasındaki kültürel etkileşim ağından, filmlerinin biçim ve içerik özelliklerine değin uzanan bir genişliğe ve derinliğe sahip olduğu gözlemlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Parajanov, Kültürlerarasılık, Çokkültürlülük, Sovyetler Birliği, Âşık Garip, Metinlerarasılık, Kolaj In this thesis titled `Interculturalism in The Cinema of Sergei Parajanov: The Example of Aşık Garip`, primarily culture, interculturalism and interculturalism associated with conceptual knowledge has been manifested. In addition, the main characteristics of the culture and cinema of the Soviet Union, which play a role in shaping the intercultural dimension of Parajanov's cinema, are also included, as this will facilitate to come up with an answer to the question of what are the intercultural features of Parajanov's cinema and how these features are implemented in terms of form and content. Thus, a theoretical background was attempted to be put forward in order to comprehend the fundamental patterns of Parajanov's cinema.In the last part of the study, the elements that make up the intercultural features of Parajanov cinema are discussed and depending on which aspects of Aşık Garip film reflects intercultural aspects, it is examined in the light of the information obtained by document and film analysis method. It has been found that the intercultural characteristics of Parajanov's cinema have been transformed into an intertextual creation force with the help of external determinants such as the Caucasus and the USSR geography, which has a historical and cultural heritage that provides an environment for multiculturalism and interculturalism. Accordingly, it has been observed that the intercultural dimension of Parajanov's cinema has a breadth and depth ranging from the cultural interaction network in production to the form and content features of the films.Key Words: Parajanov, Ġnterculturalism, Multiculturalism, Soviet Union, Âşık Garip, Intertextuality, Collage
Collections