Show simple item record

dc.contributor.advisorAltıntaş, Osman
dc.contributor.authorSezer, İlknur
dc.date.accessioned2020-12-04T13:30:23Z
dc.date.available2020-12-04T13:30:23Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-17
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87443
dc.description.abstractBu araştırmanın yapılmasının amacı, Cumhuriyet döneminde üretilen portre eserleri, pedagojik eleştiri yöntemi kullanarak sanat eleştirisi bağlamında incelemektir. Bu incelemenin yapılabilmesi için Türk resminin gelişim sürecinden başlanarak, Cumhuriyet döneminin 1840-1940 yılları arasındaki süreçte yer alan sanatçılarının hayat hikâyelerine değinilmiş, dahil oldukları sanat grupları ve sanat yolculukları incelenmiş, portre ve otoportrenin tanımı yapıldıktan sonra, Feldman'ın önermiş olduğu pedagojik sanat eleştirisi yönteminin ne olduğundan bahsedilmiştir. Son aşamada ise seçilen eserler pedagojik sanat eleştirisi açısından incelenmiştir. Bu incelemeler örnek niteliğinde olup, sanat eleştirisiyle ilgili yapılan tanımlamalardan, tablolardan ve konuyla ilgili bulunan soru kalıplarından yararlanılmıştır. Eleştiri disiplini kazanan bireylerin, olaylara farklı bakabilmeleri, sanat eserinin değerini araştırmaya başlamaları, bir kaynağa bağlı kalmadan bireysel yorum yapma kapasitelerinin geliştirilmesi beklenmektedir. Bu kazanımlar esnasında seçilen konu itibariyle toplumun geniş sosyokültürel yapısı, ülkenin yaşadığı sanatsal yolculuk, sanatçı ve sanat eserleri hafızasının portre bazında gelişmesi de hedeflenmiştir. Sonuç olarak pedagojik eleştiri yöntemiyle incelenmiş Cumhuriyet dönemi portre eserleri, konuyla ilgilenenlerin faydalanabileceği bir kaynak haline gelmesi amaçlanmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this research is to examine the portrait works produced in the Republican period in the context of art criticism using pedagogical criticism. While making this study, starting from the development process of Turkish painting, life stories of the artists who took part in the period between 1840-1940 of the Republican period was mentioned, the art groups and art journeys they were involved in examined, after the definition of portrait and self-portraits made, what was the pedagogical art criticism method proposed by Feldman was mentioned. In the last stage, the selected works were examined in terms of pedagogical art criticism. These examinations are exemplary and the definitions of art criticism, tables and related question patterns were used.It is expected that individuals who gain the discipline of criticism will be able to look at the events differently, begin to explore the value of the work of art, and develop their capacity to make individual interpretations without relying on a source. During these acquisitions, it was aimed to develop the sociocultural structure of the society, the artistic journey of the country, the memory of artists and works of art on a portrait basis. As a result, the portrait works of the Republican period, which were examined by pedagogical criticism method, were aimed to become a resource for those interested.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.subjectSanat Tarihitr_TR
dc.subjectArt Historyen_US
dc.titlePedagojik eleştiri yöntemine göre cumhuriyet dönemi Türk resim sanatında portre geleneğinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of portrait tradition in Turkish painting during the republic period according to pedagogic criticism method
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-17
dc.contributor.departmentResim ve Baskı Sanatları Anasanat Dalı
dc.subject.ytmPortrait
dc.subject.ytmRepublican Period
dc.subject.ytmAutoportrait
dc.subject.ytmArt education
dc.identifier.yokid10303583
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGİRESUN ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid594922
dc.description.pages268
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess