Sinemada türlerarasılık: Sahte-belgesel
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, sinemada türler arasından gelen bir anlatıma sahip olan sahtebelgesel türünün ortaya çıkması ve bu türün sinemada gerçeklik olgusunu nasıl değiştirdiği üzerine detaylı bir araştırma yapmak için ele alınmıştır. Araştırmada sinemada türlerin birbirine karışmasıyla oluşan sahte-belgesel türünün kendine has özellikleri belirlenmiş ve izlenmiş üç filmin analizi yapılarak sahte-belgesel türünün özellikleri incelenmiştir. Bu sayede sahte-belgeselin izleyici tarafından kurmaca ve belgesel türünden ayırt edilebilir oluşu gözlemlenmiştir. Bu aşamaya kadar önce belgesel ve kurmaca türünün tarihi ve gelişimi hakkında literatür taraması yapılmış, tematik film analizi yöntemi kullanılarak ilgili belgeseller incelenmiş ve belgesel sinema ile sahte-belgesel arasındaki farklar tartışılmıştır. Sahte-belgeselin sinemada gerçekliği sarstığı ve içerisinde barındırdığı gizli mesajlardan dolayı izleyiciyi düşündürmeye yönelttiği sonucuna ulaşılmıştır. This study disusses the dawn of the mockumentary which has new perception through categories of cinema and fact of reality. This research involves specific characteristic of mockumentary which is combined with other categories of cinema and analyses three films to explain characteristics of mockumentary. Audinces distinguish mockumentary from documentary and fiction in this way. First of all, literature survey was reviewed about historical development of documentary and fiction, thematic film analysis was put to use and mentioned documentaries were analysed and differences of mockumentary and documentary cinema were discussed. As a conclusion we can say that mockumentary affects the reality in cinema and canalizes the audinces to think due to the hidden messages in it.
Collections