Empresyonıst resimde renk olgusu
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Empresyonizm, Batı Avrupa'nın modern kültüründe dünyadaki rasyonalist resim krizinin üstesinden gelmek için sanatsal bir ifade ve kendine özgü bir biçimdir. Doğa ile uyumlu ontolojik birliğin bilinçli deneyimi, ve onu dışsal bir nesne olarak görmemek, izlenimci bir dünya görüşünün temelini oluşturmaktadır. İzlenimcilik özel bir yol olarak barış duygusu, dünya görüşü evrensel bir olgudur. `Empresyonist Resimde Renk Olgusu` adlı tez çalışmasında konu ile ilgili araştırmalar yapılarak genel taslak hazırlanmıştır. Araştırmanın sınırları belirlenerek, bölümler oluşturulmuş ve içindeki alt başlıklara karar verilmiştir.Bu bağlamda araştırmanın birinci bölümünde resim sanatında Empresyonizme yaklaşım, onun ortaya çıkışı, felsefesinin özgüllüğü, ilk kaynakları ve öncüleri anlatılmıştır. Sergiler başlıklı ikinci bölümde Empresyonist akımın ilk sergisinden başlayarak ve bu serginin oluşmasında önemli bir olanak sağlayan Societe Anonyme organizasyonu, adının oluşmasındaki etki Lerua makalesi, ve bu akımın 1874-1886 kadar sekiz sergisi incelenmiştir. Üçüncü bölümde `Empresyonist Resimde Renk Olgusu` anlatılmıştır. Empresyonizmin temsilcileri başlıklı dördüncü bölümün içeriği bu akımın sanatçılarının hayatı ve eserlerinden oluşmaktadır. Beşinci bölüm Empresyonizmin karakteristik özelliğini tanımlayarak yapılmış İn the Cotton Field (Pamuk Tarlası) resmini içermektedir. Anahtar Kelimeler: Empresyonizm, Renk, Modernizm, Sanat, İzlenim Impressionism is an artistic expression and idiosyncratic form to overcome the crisis of rationalist painting in the world in the modern culture of Western Europe. The conscious experience of an ontological Union compatible with nature, and not seeing it as an external object, underlies an impressionist worldview. The sense of peace as a special way of Impressionism, the worldview is a universal phenomenon. A general outline was prepared in the thesis study called Color phenomenon in impressionist painting. The boundaries of the research were determined ,the departments were formed and the sub-titles within them were decided. In this context, the first part of the research describes the approach to Impressionism in the art of painting ,its emergence, the specificity of its philosophy, its early sources and pioneers.In the second section entitled exhibitions ,starting with the first exhibition of the Impressionist movement and providing an important opportunity for the formation of this exhibition , The Societe Anonyme organization, the lerua article on the influence in the formation of the name, and eight exhibitions of this movement up to 1874-1886 were examined. The third section describes the phenomenon of color in Impressionist painting as it appears from its name. The content of the fourth chapter, entitled representatives of Impressionism, consists of the life and works of artists of this current. The fifth section contains a picture of in the Cotton Field, which describes the characteristic feature of Impressionism.Keywords: İmpressionism, Artistic Vision, World Perception, Momentary İmpression, Attitude
Collections