Farklılıkların yönetimi ile bilgi paylaşımı arasındaki ilişki: Ünye`deki Milli Eğitim Bakanlığı`na bağlı okullarda yapılan bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Farklılıkların yönetimi kavramı örgütteki çalışanların bireysel farklılıklarını kabul ederek farklılıklara değer veren ve bu farklılıkları örgütün amacı doğrultusunda kullanılmasını sağlayan yaklaşımı ifade etmektedir. Bu çalışmanın temel amacı farklılıkların yönetimi ile bilgi paylaşımı arasındaki ilişkiyi incelemektir. Genel tarama modeli kapsamında ilişkisel tarama modeli ile gerçekleştirilen araştırmanın örneklemini Ordu ilinin Ünye ilçesinde Milli Eğitim Bakanlığı'na bağlı devlet ilkokul ve ortaokullarında görev yapan yönetici ve öğretmen oluşturmaktadır. Araştırmanın veri kümesi, demografik bilgiler, çalışanların farklılıkların yönetimi algıları ve bilgi paylaşımı düzeyleri doğrultusunda elde edilmiştir. Elde edilen veriler t-Testi, ANOVA, Pearson Korelasyonu ve Doğrusal Regresyon Analizi ile değerlendirilmiştir.Yapılan analizler sonucunda demografik bilgilerden cinsiyet ve meslek grupları ile farklılıkların yönetimi arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Yaş, eğitim düzeyi, meslek ve yönetici kıdemleri ile farklılıkların yönetimi arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Demografik bilgiler ile bilgi paylaşımı arasında sadece örtük bilgi boyutu ile yöneticilik kıdem grupları arasında anlamlı bir farklılık bulunurken, diğer değişkenler arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Elde edilen bulgular sonucunda farklılıkların yönetimi ile bilgi paylaşımı davranışı arasında orta düzeyde ve pozitif yönlü bir ilişki olduğu söylenebilir. The concept of diversity management refers to the approach that recognizes the individual differences of the employees in the organization and values the differences and enables them to be used for the purpose of the organization. The aim of this study is to investigate the relationship between diversity management and knowledge sharing. A sample of the research carried out with the relational screening model within the scope of the general screening model consists of the administrator and teacher working in the state primary and secondary schools under the Ministry of national education in the Unye district of Ordu province. The data set of the study was obtained in line with demographic information, employees' perceptions of differences management, and levels of knowledge sharing. The results were evaluated by t-Test, ANOVA, Pearson Correlation and Linear Regression Analysis. As a result of the analysis, a significant difference was found between demographic information, gender and professional groups, and the management of differences. There were no significant differences between age, level of education, occupation and executive seniority and management of differences. There was no significant difference between demographics and knowledge sharing only between the implicit information size and managerial seniority groups, while there was no significant difference between the other variables. As a result of the findings, it can be said that there is a moderate and positive relationship between diversity management and knowledge sharing behavior.
Collections