Psikolojik sermayenin kurumsal itibar üzerindeki etkisinde örgütsel bağlılığın aracılık etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacını psikolojik sermayenin kurumsal itibar üzerindeki etkisinde, örgütsel bağlılığın aracılık etkisi araştırılması oluşturmaktadır. Bu genel amaç çerçevesinde psikolojik sermayenin alt boyutları olan; umut, öz yeterlilik, dayanıklılık ve iyimserlik kavramları ile kurumsal itibarın alt boyutları olan; güven, iş ortamı, sosyal sorumluluk, yenilikçilik ve liderlik, bilinirlik ve hedef kitleye yakınlık kavramlarının birbirleriyle ilişkileri araştırılmıştır. Ayrıca psikolojik sermayenin kurumsal itibar üzerindeki etkisinde örgütsel bağlılığın aracılık etkisi test edilmiştir. Araştırmaya Giresun Üniversitesi'nin Güre Yerleşkesinde çalışan 216 akademik personel dahil edilmiştir. Elde edilen verilerin analizinde ise korelasyon, adımsal regresyon ve sobel testi gibi çeşitli analizlerden yararlanılmıştır. Literatürü incelediğimizde daha önce yapılan araştırmalarda psikolojik sermayenin alt boyutları ile kurumsal itibarın alt boyutları arasında bir ilişki olup olmadığının ve bu süreçte örgütsel bağlılığın aracılık etkisi ile ilgili ayrıntılı çalışma gerçekleştirilmemiştir.Araştırma sonuçlarına göre psikolojik sermayenin kurumsal itibar üzerindeki etkisinde örgütsel bağlılığın aracılık etkisi tespit edilmiştir. Yapılan analizler ve araştırmalar sonucunda psikolojik sermaye ve kurumsal itibarın değişkenlerinin alt boyutları arasında anlamlı ilişkiler bulunmuştur. Sadece psikolojik sermaye değişkenin alt boyutu olan öz yeterlilik ile kurumsal itibar değişkenin alt boyutu olan iş ortamı arasında bir ilişki tespit edilememiştir. Veri toplama aracı olarak anket yöntemi kullanılmış ve toplanan veriler IBM SPSS 22 istatistik paket programı kullanılarak analize tabi tutulmuştur.Anahtar kelimeler : Psikolojik Sermaye, Kurumsal İtibar, Örgütsel Bağlılık, Akademik Personel, Giresun Üniversitesi The main purpose of this study was to investigate the mediation effect of the organizational commitment in the influence of psychological capital on corporate reputation. Within this general-purpose framework, the subordinate elements of psychological capital which are hope, self-efficacy, optimism, resilience and corporate reputation which are subordinate elements of trust, work environment, social responsibility, innovation and leadership, awareness and proximity to the target audience were investigated. In addition, the interdependent role of organizational commitment in the impact of psychological capital on corporate reputation has been tested. 216 academic staff working in the Güre-regional campus of Giresun state university were included in the survey. Correlation, stepwise regression, sobel test and various tests were applied in the analysis of the data obtained. When we examine the literature, there is no detailed study on the mediation effect role of the organizational commitment in the influence of psychological capital on corporate reputation.According to the results of the research, the mediation effect role of the organizational commitment was determined in the influence of the psychological capital on corporate reputation. After the analyses made, significant relationships between psychological capital and corporate reputation variables were found. There was no positive directional relationship between self-efficacy, which is only the sub-dimension of psychological capital, and the business environment, which is the sub-dimension of corporate reputation. As a tool of data collection survey were used and the data were analyzed using IBM SPSS 22 statistics package program.Key Words: Psychological Capital, Corporate Reputation, Organizational Commitment, Academic Staff, Giresun University
Collections