E-itibar yönetimi: Doğrulama işaretlerinin itibara katkısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Özellikle 1980'li yılların sonunda oluşan ve şirketleri yaşayan varlıklar olarak değerlendiren yönetim ve düşünce anlayışının sonucu olarak şirketlerin imajları, kimlikleri ve itibarları tartışılmaya başlanmıştır. İnsana özgü bu tanımlamalar iş dünyasının içerisine girmeye başladığından beri, sosyal bilimler iş dünyasının gelişmek ve ilerlemek için kullandığı en önemli araçları haline gelmiştir. Sosyal bilimleri araç olarak kullanmaya başlayacak kadar gelişen iş dünyası, finansal gücünü daha da arttırmak için farklı kavramlara önem göstermeye başlamıştır. Paydaşlarının düşüncelerini anlamaya çalışan iş dünyası, `itibar` kavramı ile tüm paydaşlarının zihninde oluşan düşüncenin önemini farketmiştir.`İtibar` kavramı sözlük anlamı ile zihinlerde oluşan genel fikir, saygınlık, iyi ya da kötü şan gibi anlamlara gelmektedir. Akademik tanımlarına bakıldığında, birçok farklı tanım ile karşılaşılmaktadır. Ancak tüm tanımlarda ortak olan nokta, itibarın paydaşların zihninde oluşan fikirlerin bir toplamı olduğudur. Paydaşların, şirket hakkındaki satın alma davranışlarından, finansal güç hakkındaki yargılarına kadar birçok fikirlerini etkileyen kavram itibardır. İtibar kolay kaybedilen ancak geri kazanılması uzun süre ve çabalar gerektiren bir kavramdır. Bu özelliğiyle de kriz durumlarından önce proaktif olarak yönetilmesi tavsiye edilen bir kavramdır.İyi itibarlı firmaların, ürünlerini rakiplerine oranla daha pahalı satabildiği, çalışanlarının ve müşterilerinin kendilerine daha sadık olduğu, kriz durumlarından daha az hasarla kurtulabildiği, hisselerinin daha çok talep gördüğü, iyi çalışanların çalışmak için bu firmaları tercih ettiği uzun yıllara süren akademik çalışmalar sonucunda ortaya konulmuştur. Firmalar için itibarlı olmak sonucu finansal kazanca çıkan bir durum haline gelmiştir.Günümüzde tüzel ve özel kişiler, gelişen internet teknolojileri ile her zamankinden daha çok itibar tehditleri ile karşı karşıya kalmaktadır. Değişen ve gelişen teknolojiler ile günümüzde milyarlarca insan internet kullanıcısı haline gelmiştir. İnternetin açık ve engelsiz iletişim modeli ile şirketler günümüzde daha önce hiç olmadığı kadar açık iletişim kurmak zorunda kalmaktadır. İnternet teknolojileri ile itibar kavramı, çevrimiçi ortamda da yer almaya başlamıştır. Çalışmanın geri kalanında internet ortamındaki itibar kavramı e-itibar olarak adlandırılmaktadır. E-itibar, itibardan ayrı ya da farklı bir kavram olarak düşünülmemelidir. E-itibar ile internet ve elektronik ortamdaki itibar kavramına vurgu yapılmaktadır. Gelişen internet teknolojilerinin sonucu olarak her geçen gün gelişmeye devam eden birbirinden farklı sayısız iletişim kanalı açılmaktadır. İnternet öncesi dönemden farklı olarak, internet ortamında bulunan bu kanallardaki itibarı yönetmek hem daha olası hem de daha zordur. Milyarlarca kullanıcının aktif olarak içerik ürettiği internet, tüzel ve özel kişiler için birçok itibar fırsatını ve tehditini bir arada bulundurmaktadır. İnternet kullanıcıları arama motorlarını kullanarak tüm konular hakkında diledikleri bilgiye kolayca ulaşabilmektedir. Arama motorları e-itibarın izlenmesi, belirlenmesi için en önemli araç olarak kullanılmaktadır. E-itibarın yönetilmesinde ve izlenmesinde başka bir değerli araç sosyal medya mecralarıdır. Özellikle Türkiye gibi internet ve sosyal medya kullanım yaygınlığının yüksek olduğu ülkelerde, sosyal medya mecraları e-itibarın proaktif olarak yönetilmesi için son derece önemli bir hale gelmiştir. Farkı sosyal medya mecralarında birçok farklı kanal haber kaynağı olarakxvikabul edilebilmektedir. Ancak internet yapısı gereği dezenformasyona ve bilgi kirliliğine çok açık bir haldedir. Sosyal medya kaynaklarının güvenilirliği ve doğruluğu bilgi kirliliğine açık internet ortamında oldukça önem kazanmıştır. Sosyal medya araçlarının bazıları kendi içlerinde, kendileri tarafından doğruluğu onaylanmış hesaplara `doğrulama işaretleri` vererek hesapların güvenilirliğine katkıda bulunmaktadırlar. Bu sayede doğrulama işaretine sahip olan sosyal medya hesapları taklitlerinden ayrılarak sosyal medya kanalı tarafından doğru hesap olarak öne çıkarılmaktadır.Bu tez çalışması, bazı sosyal medya araçlarında taklit edilebilecek hesapları gerçek hesap olarak işaretlemeye yarayan `doğrulama işaretleri`nin e-itibara olan etkisini odaklanmakta ve farklı eğitim gruplarından oluşan sosyal medya kullanıcıları için doğrulama işaretlerinin e-itibara katkı sağlayıp sağlamadığını belirlemeye çalışmaktadır. Tez çalışması, iki temel araştırma sorusundan yola çıkarak şekillendirilmiştir: 1) Sosyal medya doğrulama işaretleri ile e-itibar arasında bir ilişki var mıdır? 2) Sosyal medya doğrulama işaretlerine sahip olmak kurumlara / markalara / ünlü kişilere itibar kazandırmakta mıdır?Bu tez çalışmasında e-itibar kavramı ve sosyal medya doğrulama işaretleri üzerine çalışılmaya karar verilmesinde, günümüzde giderek artan internet kullanıcı sayısı ve sürekli gelişmeye devam eden internet teknolojileri etkili olmuştur. 1980'li yılların sonundan itibaren önemi artmaya başlayan itibar kavramı, internet teknolojisinde yaşanan gelişmeler ile kendisine çevrimiçi ortamda e-itibar olarak karşılık bulmuştur. Sürekli gelişmeye açık bir mecra olan internette, e-itibarı etkileyen faktörler her geçen gün artarak devam etmektedir. Arama motorları ile en çok e-itibar tehlikesi barındıran mecra sosyal medya haline gelmiştir. Bazı sosyal medya araçlarında hesapların gerçekliğini ve doğruluğunu onaylamak için kullanılan doğrulama işaretlerinin e-itibar açısından önemli bir belirteç olabileceği düşünülmektedir. Sosyal medyada itibarı etkileyebileceği düşünülen doğrulama işaretleri üzerine doğrudan yapılan çok akademik çalışma bulunmamaktadır.Tüm dünyada olduğu gibi Türkiye'de de internet teknolojisi her geçen gün yaygınlaşmakta ve gelişmektedir. Son raporlara göre Türkiye'de kırk milyonun üzerinde aktif internet kullanıcısı bulunmaktadır. Türkiye sosyal medya kullanımı açısından da dünyanın en aktif ülkelerinden biri konumundadır. Türkiye'de ünlü kişiler, şirketler, kurumlar, devlet kurumları, bakanlıklar hatta politikacılar bile sosyal medyayı yoğun bir şekilde kullanmaktadırlar. Yoğun kullanımın bir sonucu olan bilgi kirliliğine karşı dernekler ve üniversiteler `Sosyal medya okuryazarlığı` eğitimleri vermektedir. Sosyal medya kullanımın bu denli yüksek olduğu Türkiye'de, kullanıcıların sosyal medya doğrulama işaretlerinin e-itibar üzerindeki etkisi hakkında neler düşündükleri oldukça ilgi çekicidir.Tüm bu öncüllerden yola çıkarak, itibar yönetiminin internet ortamındaki önemine dikkat çeken bu tez çalışmasında ilk olarak `itibar` ve `itibar yönetimi` kavramının tanımı, özellikleri, evreleri ve modelleri üzerinde durulmuştur. Birinci bölümde itibar kavramının kuramsal altyapısına değinilmiş, akademik literatürdeki ilgili kavramlarla olan ilişkisi incelenmiştir. İtibar kavramının detaylarına değinilmiştir, itibar yönetimi modellerinin tarihi gelişimi ve sıklıkla kullanılan itibar ölçüm modellerinin örneklerine yer verilmiştir. İtibar kavramının `kurum kültürü`, `kurum imajı` gibi kavramlar ile olan ilişkisi de birinci bölümde işlenmiştir. Ayrıcaxviietik kavramının tarihsel gelişimi ve etik davranış ile şirketler için itibar arasındaki bağ bu bölümde değinilen bir başka konudur.Çalışmanın ikinci bölümünde, gelişen ve değişen teknoloji sonucu olarak ortaya çıkan internet ortamı, itibarın internetteki karşılığı e-itibar ve çevrimiçi ortam bileşenleri incelenmektedir. Günümüzde internetin tüzel ve özel kişiler için nasıl önemli bir mecra ve vazgeçilmez bir araç olduğu ele alınmaktadır. İnternetin 1960'lı yıllara dayanan hikayesi üzerinden yola çıkılarak, günümüzde çevrimiçi ortam olarak adlandırılan internet ortamının etkileyici hikayesine değinilmektedir. İnternetin son yirmi yılda yaşadığı olağanüstü değişimin sonucu olan sosyal medya ve web 2.0 kavramları ele alınmaktadır. İçerik üreticisinin medya patronları olduğu devrin bittiğini müjdeleyen web 2.0 ve devamında gelen yeni itibar fırsat ve tehditleri incelenmektedir. İtibarın internet ortamındaki karşılığı e-itibar kavramı ve yönetimi ve mevcut zorluklar incelenmektedir. Çevrimiçi ortamda itibarı etkileyebilecek farklı bileşenler ele alınmaktadır. İkinci bölümün son kısmında tez çalışmasının konusu olan sosyal medya doğrulama işaretlerine değinilmektedir. Bu dört farklı kanal Türkiye'de ziyaret edilme rakamları en yüksek olan ve doğrulama işareti olan ilk dört kanal olarak seçilmiştir. Her kanalın doğrulama işareti süreçlerinin nasıl işlediği hangi şartlarda bu işaretleri kullanıcılara verdikleri ve hangi hakları kendilerinde tuttukları ele alınmaktadır.Türkiye'de çok yoğun olan sosyal medya kullanımı beraberinde birçok hatalı ve şüpheli yaklaşımı da beraberinde getirmektedir. Sosyal medya ve mobil uygulamalar iletişim kolaylığı getirmekle beraber aynı zamanda dezenformasyonun önünü açan önemli araçlar olarak da kullanılmaktadırlar. İnternet ve sosyal medyadaki kötü niyetli kullanıcıların yol açtığı birçok olumsuzluk artık hayatımızda karşımıza çıkabilmektedir. Günlük hayatımızda internet ile geçen sürelerde; dolandırıcılık, siber suçlar ve hackerların saldırıları hepimizin başına gelebilecek olumsuz sonuçlardan sadece bazılarıdır. Bu sebepten ötürü, internet kullanımında doğruluk ve güvenilirlik en önemli iki özellik karşımıza çıkmaktadır. Sosyal medya doğrulama işaretleri sosyal medya kullanıcılarına doğru ve onaylanmış hesap algısını sağlayan, sosyal medya kullanıcılarının hesapları sahtelerinden ayırt etmelerini sağlayan bir gösterge sistemidir. Sahte ve kötüye kullanımdan uzak kalabilmek için internet ekosistemi içerisinde bulunan `doğrulama işareti` gibi küçük göstergeleri takip etmek ve bilincinde olmak oldukça önemlidir.E-itibar, internet ortamının doğası gereği ölçümü ve izlenmesi nispeten daha mümkün olan bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. İtibarın yönetilebilmesi için öncelikle ölçülebilmesi gerekmektedir. İnternet ve sosyal medya mecralarında var olan her parametreyi ölçmek günümüz teknolojisi ile mümkündür. Bu durumun doğal bir sonucu olarak, e-itibarın yönetilmesi tüzel ve özel kişiler için daha mümkün ve daha da önemli bir hale gelmektedir.E-itibar, sadece sosyal medya uzmanları ya da dijital pazarlama uzmanları tarafından yönetilemeyecek bir konudur. Şirketlerin kurumsal iletişim bölümleri, pazarlama ve satış bölümlerinin ortak bir şekilde çalışması ve yönetmesi gereken bir süreçtir. Bu anlamda, şirketlerin dijital iletişim stratejileri kurumsal iletişim planları ve şirket kültüründen bağımsız olmamalıdır. Olası e-itibar tehditlerinde tıpkı itibar krizlerinde yaşandığı gibi üst yönetim ile koordineli bir şekilde çalışılmalı ve süreç yönetilmelidir.xviiiTez çalışması kapsamında yapılan anket çalışması, sosyal medya doğrulama işaretleri ile e-itibar arasında bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Katılımcıların büyük kısmı doğrulama işareti olan sosyal medya hesaplarını itibarlı algıladıklarını belirtmişlerdir. Aynı zamanda rakiplerine göre daha güvenilir bulmuşlardır. Markalar ve şirket hesaplarındaki doğrulama işaretleri ünlü kişi hesaplarındaki doğrulama işaretlerinden daha güvenilir algılanmaktadır. Katılımcılara göre, ünlü kişi hesaplarında görülen doğrulama işaretleri hesabın sahibinin gerçek ve doğru olduğunu göstermektedir. Katılımcılar doğrulama işareti sahibi hesaplara karşı olan düşünce ve davranışlarının değişebileceğini belirtmişlerdir. Bu tez çalışması ile doğrulama işaretleri, bir e-itibar bileşeni olarak ortaya konulmuştur. E-itibarını yönetmek isteyen gerçek ve tüzel kişiler, farklı sosyal medya kanallarının doğrulama işareti sistemlerini yakından takip edip ve bu işarete sahip olmak için gerekli düzenlemelerin yapmaları durumunda e-itibarları için olumlu bir katkı sağlayabileceklerini unutmamalıdırlar.Bu tez çalışmasında ele alınan e-itibar yönetimi konusunda, toplumda artan sosyal medya mobil cihaz kullanımı ile doğru orantılı olarak, Türkiye'de önümüzdeki yıllarda giderek artan bir ilginin olacağı tahmin edilmektedir. Sosyal medya ve dijital medyaya her geçen gün artan ilgi, yeni kurulan kanallar ve reklam modelleri dijital medyanın yükselişini desteklemektedir. Yönetilmeyen e-itibarın, krizler ile sonuçlandığı birçok örnek düşünüldüğünde, iletişim fakültelerinde sosyal medya derslerinin yanında e-itibar yönetimi konusunun da işlenmesinin olası olduğu aşikardır. Türkiye'de üniversitelerde ve belki de temel eğitimde bireylere, internet kullanımının potansiyel riskleri daha kapsamlı anlatılmalı ve internet okuryazarlığı geliştirilmelidir. The public images, identities and reputations of corporations became objects of hot discussions, as an essential outcome of interpretations and implementations of the conception of governance and thought that emerged in late 1980s, placing corporations under treatment as living beings. Ever since this humanly conception has started to penetrate into the world of business, social sciences have become the prime tools that business entities increasingly adopted and used to expand and proceed farther. The business world, having evolved to a state where it can fully exploit social studies as an effective instrument, then started to redirect its main focus of interest on a variety of concepts, in an effort to build further on its financial power. In an attempt to better understand the opinions of its shareholders, the business world noticed what the term `reputation` unanimously reveals in their minds, with unique significance.The term `Reputation`, by dictionary definition, refers to the estimation in which a person or thing is held, especially by the community or the public generally, or a favourable or unfavourable name or impression. A short reference to its academic descriptions, on the other hand, yields several dissimilar renditions. What all such renditions conclude in common, yet, appears to be that it is an agglomeration of thoughts generated in minds of shareholders. Reputation is a concept, which affects many thoughts and ideas of shareholders, ranging from purchasing behaviours to personal judgements of financial power. Reputation is an attribute, that can be built and lost rapidly, the rebuilding or regaining of which demands both a long time and immense effort. By this quality of its, it is a property that is advised to be managed pro-actively, before the occurrence of any crisis.Long-term academic research concluded that companies with good reputation were able to sell products at higher prices than competition, had a larger customer base remaining loyal to them in times of crises, which helped them persevere with much less damage and with attraction of relatively broader demand from the public for their issued stocks, while continuing to be the top choice among finest staff in the employment market to join forces with. For corporations, holding a good reputation has become analogous with retaining a position that leads directly to financial gain.Nowadays, both natural persons and legal entities face direct threats to their reputation more frequently than ever, thanks to the thriving web technologies. These ever changing and evolving technologies have transformed billions into active internet users, as of today. With the open and unobstructed communication model offered by the Internet, companies have to communicate as openly as ever before. The concept of reputation found another layer of extension on the line, with the help of Internet technologies. This reputation gained over the net will shortly be referred to as the e-reputation, in the rest of this study. E-reputation should not be conceived as a separate or distant concept from what the term reputation purports. E-reputation is there only to put the stress on reputation across the web and in electronic environment, in the area of informatics. As an outcome of the advancements in web technologies, increasingly more communication channels that widely differ from one another come into play, as the day turns. In discordance with the times before the advent and global deployment of world wide web, managing reputation through these channels is both more possible and more difficult, at the same time. Homing billions of users actively generating content day to day, the world wide web consolidates numerous reputation opportunities and threats for individuals and entities. The users of internet may easilyxiiaccess any desired knowledge on any subject, through effective use of search engines. It is in fact these search engines which are used widely as the primary tool for monitoring and assessment of e-reputation. Another valuable tool for use in management and tracking of e-reputation is the social media sites. Especially in countries, like Turkey, where the use of web and social media tends to be much higher, social media sites have gained so much importance to the level of crucial, for pro-active management of e-reputation. Different social media sites may adopt and utilise a wide variety of channels as source of information. However, the Internet is clearly vulnerable against disinformation and info pollution, by its nature. The credibility and authenticity of social media sources have gained high importance on web platforms which are exposed to info pollution. Some of the social media tools include built-in features for sending `verification badges` to self-verified and confirmed accounts, as contribution to the authenticity and trustworthiness of such accounts. By this opportunity, such social media accounts that possess a valid verification mark are distinguished from those which do not, and highlighted as verified accounts by the social media channel.This thesis study lays its primary focus of interest around the influence of the so called `verification marks`, which are used to identify accounts which may be copied or otherwise imitated in certain social media tools as real accounts on e-reputation and attempts to determine whether or not such verification marks have any contributions to e-reputation, for social media users with different educational backgrounds. The study has been designed on the basis of the following two presumptive questions: 1) Is there a relationship between the social media verification badges and e-reputation? 2) Does possession of social media verification badges help enterprises / brands / celebrities gain reputation?In this study, the decision for or against rendering work on the concept of e-reputation and social media verification marks was mostly influenced by the currently increasing numbers of internet users and web technologies in constant development. The concept to which the term reputation refers, that has started to gain importance from late 1980s, has found its reflection on the line as e-reputation, owing to the recent advancements in web technologies. On the Internet, a platform that is open to perpetual growth, the factors affecting e-reputation persist in a progressively increasing stance with each day left behind. With the introduction and widened use of search engines, social media has become the container of the world's highest threats to e-reputation. It is considered that verification signs already used by certain social media tools for confirming validity and authenticity of accounts may prove to be an important indicator, with respect to e-reputation. There are only few academic studies directly conducted on verification badges which are thought to have somewhat an influence on reputation in social media.The use of Internet and associated technologies broadens and evolves day by day, across the whole world, and Turkey is not an exception. According to the recent reports, there are more than forty million active internet users, in Turkey. Turkey is also one of the most active countries of the world in terms of use of social media. Public celebrities, corporations, institutions, public agencies and ministerial posts and even politicians use social media intensively, in Turkey. Associations and universities are guided through voluntary instructional classes on `Social media literacy` against information pollution caused by such dense use. In Turkey, where the use of socialxiiimedia retains a level this much high, the opinions of the users on potential effects of social media verification marks on e-reputation reveal to be quite interesting.Throughout this thesis study drawing interest on the importance of management of reputation on the internet based upon all these precursors, primary interest is initially laid upon definition, features, stages and models of `reputation` and `reputation management`. Part one lays a hand on the theoretical background of reputation as a concept and investigates its interrelations with associated constructs normally employed in scholarly lexicon. Here, the details of the conception of reputation are elucidated, with subsequent inclusion of examples to frequently used measurement models of reputation, following a short narrative on historical background and overview of various models adopted for the management thereof. Part one also holds a review of the relationship existing between the concept of reputation and such conceptions as `corporate culture`, corporate image` and etc. Additionally, the historical development of the concept of ethics and the link between ethical behaviour and reputation for companies and industrialists are the two other subjects dealt under this section.Part two of the study puts the internet environment occurring as a consequence of changes and advancements in technology under review, along with e-reputation, the internet equivalent for the term reputation and the various components of on-line environment. It holds a discussion on the importance as a channel and indispensability as a tool, of the internet for natural persons and legal entities at the present. Paving a path from the historical invocation of the internet which dates back to 1960s, into the present, the impressive story of the internet, or as more widely used, the on-line environment is disclosed. The concepts of social media and web 2.0 are also discussed, as realities brought by the extraordinary transformation that the internet went through over the last two decades. A review of the new opportunities and threats introduced after the launch of web 2.0, which heralded the end of an era where most of the content was provided by media proprietors. An analysis of e-reputation, the term equivalent of reputation on the internet and of its management is also made, outlining the current challenges. Various components which may potentially affect reputation in the on-line environment are addressed. At the final section of part two, the social media verification marks, which constitute the core subject of this thesis study, are discussed. These four separate and distinct channels have been chosen as the first four channels attracting the highest number of visitors and having verification marks. A concurrent discussion is also made on the modus operandi of the verification marks of each of these channels, detailing the terms on which these issue such marks to users and the rights retained exclusively by them.The awesomely vivid use of social media in Turkey brings along numerous disregardful and debatable approaches. While social media and mobile applications offer ease of communication, they are also used as important tools leading the path for disinformation. Nowadays, several odds can be encountered because of the malicious attempts of ill-minded users of the internet and social media. Problems that threaten all, yet can be experienced by any one of us in our daily lives during the hours we spend on the net, include internet frauds, cyber crimes and hacker attacks, among countless others. Accordingly, authenticity and trustworthiness appear to be top two concerns that really matter, when using the internet. The social media verification badges in fact refer to and form part of a system of indication that originates and solidifies the perception of an authentic and trusted account amongst users of socialxivmedia, helping them distinguish real accounts from the fake ones. In order to stay away from potential incidents of frauds and misuse, it is pretty much essential for anyone to track and become fully aware of such minor indicators as `verification badges` found inside the internet ecosystem.E-reputation appears to be an ideal construct, the measurement and monitoring/tracking of which are relatively more plausible. Reputation has to be measurable, before it can be managed. It is possible to measure any and every parameter that exists on the net and social media sites, with contemporary technologies. As a natural outcome of this ability, management of e-reputation becomes much more attainable and yet, important, for both individuals and entities.E-reputation is an asset that cannot properly be managed by social media experts or digital marketing specialists, alone. There has to be collaborated and coordinated effort spent by corporate communications, marketing and sales departments of corporations, in unison. As for this aspect, the digital communication strategies of companies should not be separate and independent from their corporate communication strategies and corporate culture. A coordinated action should be put in place and exercised with the higher management to successfully manage the process, just like in times of reputation crisis experienced in other realms.A survey held as part of this thesis study, through the use of questionnaires clearly revealed the very existence of a relationship between the social media verification marks and e-reputation. A majority of the respondents stated that they perceived social media accounts to be reputable, if they had verification badges. They also found them more reliable and trustworthy than their rivals. Verification badges used for brands and corporate accounts are perceived to be more reliable than their counterparts used for celebrity accounts. According to the participants, verification badges observed in celebrity accounts indicate that the owner of the account is real and authentic. All respondents pointed that their existing thoughts and behaviours against accounts that possess verification badges may change. With this study, verification marks were demonstrated to be components of e-reputation. Those individuals and entities that intend to manage their e-reputation should always keep in mind the fact that they may make a positive contribution to their e-reputations if they closely track the verification marking systems of different social media networks and conclude the necessary set of arrangements with the same, to obtain marks for themselves.Predictions are towards a progressively increasing public interest in management of e-reputation, as dealt by this study, during the forthcoming years in Turkey, concomitant with increased use of social media and mobile devices by the general public. The daily growing interest in social media and digital media in combination with newly established networks and advertisement platforms premeditate the rise of digital media. Bearing in mind several examples of unmanaged e-reputation recurrently ending up in a turmoil, it is considered both wise and viable to include a separate topic for e-reputation management in social media classes administered by schools of communication. The potential risks of use of internet and web technologies should be told to people and their internet literacy improved at colleges and universities, and if practically possible, in elementary grades.
Collections