Show simple item record

dc.contributor.advisorSancar Demren, Gaye Aslı
dc.contributor.authorYeşilyurt, Bekir
dc.date.accessioned2020-12-04T13:23:06Z
dc.date.available2020-12-04T13:23:06Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-11-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/87314
dc.description.abstractRekabetçi küresel toplum pazarlama iletişimini yüksek öğretim de dahil olmak üzere bütün sektörler için karmaşık bir hale getirdi. Bu çerçeve içerisinde, özel yükseköğretim kurumları için diğer sektörlerde faydasını ispatlamış pazarlama iletişimi stratejileri edinmek bir zorunluluk haline geldi. Özellikle yüksek öğretim kurumlarının pazarlama çalışmaları konusuna henüz yeni olduğu Türkiye'de, Porter'ın jenerik stratejileri kullanışlı bir uygulama olarak yer bulabilir; çünkü bu yapı indirgeyici ve kapsayıcı doğasından dolayı sayısız değişik sektörde işlevselliğini ispatlamıştır. Bu araştırmada, Türkiye'deki özel yükseköğretim sektörünün pazarlama iletişimi stratejileri sosyal medyada incelenmiş ve bu stratejilerden ne kadar faydalandıkları bir içerik analiziyle bu mesajların yapısını Porter'ın çerçevesine kategorize ederek araştırılmıştır.Anahtar Kelimeler: Pazarlama İletişimi, Yükseköğretim, Türk Özel Yükseköğretimi, Jenerik Stratejiler
dc.description.abstractThe global world of competition has made marketing communications challenging for all sectors, higher education no less. Within this context, it has become an obligation for private higher education institutions to adopt marketing communications strategies that have proven useful in other sectors. Especially in Turkey, where higher education institutions are new to marketing endeavors, Porter's generic strategies can rise as an applicable practice, because due to its simplistic and comprehensive nature, it has proven useful in innumerable diverse sectors. In this research, the marketing communications strategies of Turkish private higher education sector have been examined through social media, and how much these strategies are utilized by private higher education institutions have been examined via a content analysis by categorizing the manner of these messages into Porter's framework.Key Words: Marketing Communications, Tertiary Education, Turkish Private Higher Education, Generic StrategiesLe monde global de la concurrence a rendu les communications marketing difficiles pour tous les secteurs, l'enseignement supérieur pas moins. Dans ce contexte, les établissements d'enseignement supérieur privés ont eu l'obligation d'adopter des stratégies de communication marketing qui se sont avérées utiles dans d'autres secteurs. Spécialement en Turquie, où les établissements d'enseignement supérieur sont nouveaux dans les activités de marketing, les stratégies génériques de Porter peuvent devenir une pratique applicable, car, en raison de sa nature simpliste et complète, elle s'est révélée utile dans d'innombrables secteurs divers. Dans cette recherche, les stratégies de communication marketing du secteur turc de l'enseignement supérieur privé ont été examinées par les médias sociaux, et leur utilisation par les établissements d'enseignement supérieur privés a été examinée par une analyse de contenu en catégorisant la manière de ces messages dans le cadre de Porter.Mots-clés: Communication Marketing, Enseignement Supérieur, Enseignement Supérieur Privé Turc, Stratégies Génériquesen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİletişim Bilimleritr_TR
dc.subjectCommunication Sciencesen_US
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titlePorter`s generic strategies within marketing communications context: A research into the usage of generic strategies by private universities in Turkey
dc.title.alternativePazarlama iletişimi bağlamında Porter'ın jenerik stratejileri: Türkiye'de özel üniversitelerin jenerik stratejileri kullanımına yönelik bir araştırma - Les strategies generiques de Porter dans le contexte des communications marketing: Une recherche sur l'utilisation des strategies generiques par lesuniversites privees en Turquie
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-11-12
dc.contributor.departmentİletişim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigher education
dc.subject.ytmUniversities
dc.subject.ytmFoundation universities
dc.subject.ytmMarketing communication
dc.subject.ytmGeneric strategies
dc.identifier.yokid10203390
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityGALATASARAY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid644856
dc.description.pages144
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess