Yeni toplumsal hareketler bağlamında Türkiye`de Kürtçe anadilde eğitim talepleri: TZP Kurdi örneği (2006-2011)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma, Türkiye'de 2006-2011 arası faal olan Kürt Dilini Koruma ve İlerletme Hareketi'ni Yeni Toplumsal Hareketler bağlamında incelemektedir. Çalışma üç bölümden oluşmaktadır: Birinci Bölümde Yeni Toplumsal Hareketler kavramı, tarihsel gelişimi ve ayırıcı unsurları incelenmektedir. İkinci Bölümde anadilde eğitim taleplerinin ortaya konulduğu bazı tarihsel örnekler ele alınmakta ve örnek olay ile karşılaştırmalı olarak ele alınmaktadır. Büyük Britanya'dan İrlandalılar, İspanya'dan Basklar, Fransa'dan Bretonlar, Kanada'dan Quebecliler, Amerika Birleşik Devletleri'nden Chicanolar (Hispanikler) olmuştur. Üçüncü Bölümde, ise Kürtçe anadilde eğitim talepleri Anadilde eğitim hareketi üzerinden incelenmektedir. Bu kapsamda Kürtçe dil taleplerinin tarihsel gelişimi incelenmekte; ardından teze konu olan hareket, yeni toplumsal hareketler açısından ele alınmaktadır. This study, examines the Kurdish language demands in Turkey between 2006-2011 in the context of the New Social Movements. The study consists of three parts: In the first chapter, the concept of New Social Movements, its historical development and its distinctive elements are examined. In the second part, some historical examples which demands mother tongue education around the world are discussed and compared with the case study. Irish from Great Britain; Basques from Spain; Breton from France; Quebec from Canada and Chicanos from the United States (Hispanic) are held in a comparative way. In the third chapter, Kurdish education demands in the mother tongue are examined through the movement. In this context, first of all historical development of Kurdish language demands is examined; then the movement that is the subject of the thesis is discussed in terms of new social movements
Collections