La politique d`ottomanisme dans les manuels scolaires Ottomans (1874-1894)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, 19. yüzyılda Osmanlı Devleti'nin okullarında okutulan Osmanlı tarihi ders kitapları Osmanlılık siyaseti perspektifinde incelenmiştir. Sözü edilen amaç doğrultusunda ikisi sibyan, üçü ibtidaiye, dördü rüşdiye ve biri de askeri idadi için olmak üzere toplam on adet ders kitabı belirlenmiştir. Osmanlılık siyasetinin devletin resmi ideolojisi olduğu ve buna paralel olarak Osmanlı tarihi ders kitaplarının eğitim müfredatına dâhil edildiği en erken tarih, incelenen kitapların belirlenmesinde temel kıstas olmuştur. Bu çerçevede tercih edilmiş ilk kaynak eser, milâdi 1874 yılında birinci baskısı yapılan, Selim Sabit'in kaleme aldığı Muhtasar târîh-i osmânî adlı kitaptır. Tercih edilmiş son ders kitabı ise İbrahim Hakkı ve Mehmed Azmi'nin milâdi 1894-1895'te müştereken yazdıkları Muhtasar târîh-i osmânî'dir. Dolayısıyla belirlenen konu yirmi yıllık bir zaman aralığını kapsamaktadır. In this study, Ottoman history textbooks used in 19th-century Ottoman state schools, have been reviewed within the perspective of the politics of Ottomanism. A total of 10 textbooks were specified following the said purpose, two of which are for preschool education, three for primary, four for secondary, and one for a military college education. The politics Ottomanism was the state's official ideology, and in parallel with this, the earliest date which Ottoman history textbooks were included in the educational curriculum formed the primary basis in determining the books that were studied. The first reference text chosen within this context is Selim Sabit's Muhtasar târîh-i osmânî, the first edition of which was published in 1874. The last textbook chosen within the context of the dissertation is Muhtasar târîh-i osmânî, written by İbrahim Hakkı and Mehmet Azmi in 1894-1895. Hence, the specified subject covers a two-decade period.
Collections