L`utilisation de QFD et des techniques de MCDM bases sur la methode statistique: Application dans le secteur d`electricite
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bir sanayi şirketinin başarısı, yeni pazarlar ve büyüme olanakları bulması yeni ürün geliştirme yeteneğine bağlıdır. Kalite Fonksiyon Göçerimi (QFD), Toplam Kalite Yönetimi (TQM) bakış açısıyla yeni ürün geliştirmek adına bir metodolojidir. Ürünün her aşamasında belirlenmiş müşteri isteklerini uygun mühendislik gerekliliklerine dönüştürür. Bu çalışmanın amacı, QFD'nin başarı potansiyelini yükseltmeye dayalı bir model sunmaktır. Bunun için, Kalite Evi içinde AHP ve korelasyon analizi kullanılarak modellenmiş bir yeni ürün geliştirme karar aşamasını incelemektedir. Çok kriterli karar verme yöntemi olan AHP ile müşteri beklentileri ağırlıklandırılır ve korelasyon analizi kullanarak evin çatısı doldurulur. Korelasyon analizi için toplanan veriler doğrultusunda hesaplanan Pearson katsayıları daha sonra anlamlılık testine girecektir. Evin geri kalanının tamamlanmasında pazar araştırmaları, anketler ve Nominal Grup Tekniği kullanılır. Çalışmanın uygulamasında oluşturulan model Türkiye'de elektrik malzemeleri üreticisi bir firma için yeni bir elektrik ürününün piyasaya sunulması için kullanılacaktır. The success of an industrial company is dependent on its ability to develop new products. Through innovation and the introduction of new products, new markets and growth possibilities will be created. Quality Function Deployment (QFD) is a perception and methodology for new product development with a view of the Total Quality Management (TQM). It translates the defined customer demands into appropriate company engineering requirements at each stage of the product life cycle. This study has the purpose of increasing the potential of success for QFD. To do so, AHP, a technique that is frequently used for the resolution of Multiple Criteria Decision Making problems, is used in order to prioritize customer expectations. The next step consists of a study of correlation that will help to fill the roof of the House of Quality. And to fulfill the remaining parts, the study of the market, the surveys and the Nominal Group Technique will be useful. This methodology will be used for the launching of a new electrical product for a manufacturer in Turkey.
Collections