A new driver warning system development and its implementation on a real-time basis
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bugüne kadar, ileri sürücü güvenlik sistemleri üzerinde yapılan araştırmalar, sürüş koşullarının ve ancak çok pahalı algılayıcılarla yüksek veri alışverişi ve işlemesi sonucu anlaşılabilen sürücü eğilimlerinin çok iyi bilindiğini varsaymışlardır. Bu tezde, şerit ihlallerini tespit eden, kör nokta tespiti yapabilen ve güvenli sürüş mesafesini takip edebilen bir sürücü uyarı sistemi üzerinde çalışılmıştır. Şerit takibi ve şerit değiştirme manevraları esnasında olası trafik kazalarını engellemek amacıyla görme tabanlı aktif uyarı sistemi sunulmuştur. Etkin sistem, sürücünün her zaman aracı kontrol ettiği varsayılarak, şerit değişikliği yapması veya istemdışı olarak karşıdan gelen aracın şeridine girmesi durumunda, sürücüyü uyarmak için sesli ve görsel olarak uyarılar üretmektedir.Önerilen sistem, şerit tanıma ve kör nokta tespitine yeni yaklaşımlar getirmektedir. Blob tespiti ve Hough dönüşümü, daha güvenilir şerit tanıma amacıyla bir arada kullanılmaktadır. Beyaz piksel yoğunluğu yöntemi ile kör noktalardaki tehlikelerden haberdar olunabilmekte ve şablon karşılaştırma algoritmasıyla da öndeki aracın durumu izlenebilmektedir.Bu yeni sistem sadece yeni yaklaşımlar getirmemiş aynı zamanda üç adet kamera ve bir adet gömülü bilgisayarıyla piyasadaki diğer satış sonrası ürünlerden daha düşük bir maliyete sahip olmuştur. Most studies so far on Advanced Driver Warning Systems have assumed perfect knowledge of driving conditions, driver intents which require expensive sensor suite,data communication and processing. In this thesis, a fairly restrictive driver warning system supporting ?blind spot?, ?lane departure? detection and ?safe following distance? monitoring is studied. A vision-based active safety system is presented toprevent possible traffic accidents during lane change maneuvering and lane following tasks. The active system considers that the driver is always in-the-loop and in case oflane departure detection or lane change unintentionally into the path of the coming vehicle, visual and audio signal is generated to warn the driver.Proposed system brings a new approach to blind spot detection and lane recognition. Blob Detection and Hough Transform are used together for a robust detection of lanes. White pixel intensity method is proposed to be aware of the dangers in blind spot.Forward vehicles are easily detected by template matching algorithm.This new system does not only bring new approaches but also a lower cost basis comparing with the other after market products thanks to its three cameras and an onboard computer.
Collections