A multi-stage new product development using Type-2 fuzzy numbers in a real option valuation
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Piyasaya yeni ürünler sürmek şirketler için başarı ve sürdürülebilirliklerini sağlama yönünde anahtar bir faktördür. Yöneticiler yeni ürünlerinin yaşam döngüsünde başlarına gelebilecek her tür olasılığı incelemek ve doğru stratejiye odaklanmak zorundadırlar. Her türlü olasılığın değerlendirilmesi halinde dahi, yeni bir ürünün piyasaya sürülmesi piyasadaki ve rakip firma stratejilerindeki belirsizlikler nedeniyle yüksek risk taşır.Seçilen banka 2008 yılında Türkiye pazarına giren Hollanda kökenli çok uluslu bir bankadır ve projedeki ürün bankanın vizyonunu destekleyen bir yatırım hesabıdır. Banka için en büyük risk bu yeni piyasa ve belirsizliklerine uyum göstermektir.Geleneksel nakit akış teknikleri çok büyük dezavantajlara sahiptir ve bu teknikler yatırımın gerçek değerini ölçümleyemezler. Bu çalışma bireysel bankacılık sektöründeki yeni ürün geliştirme projesinin gerçek opsiyonlar ve tip-2 bulanık sayılar ile değerlendirilmesi konusunda bir öneri getirir. Projenin uzun soluklu başarısının daha iyi ölçümlenmesi için ise çok aşamalı bir yeni ürün geliştirme metodu kullanılmıştır.Gerçek opsiyon tekniklerinden biri de binomial ağaç modelidir. Bu teknik esnek yönetsel kararlar için oldukça uygundur. Çalışmada, uygulamadaki belirsizlikler ile baş etmek için, literatürden farklı olarak, binomial lattice metodu ile tip-2 bulanık sayılar birlikte kullanılmıştır. Son olarak, bulanık sayılarla bileşik opsiyon fiyatlama örneklendirilmek amacıyla sayısal bir örnek tanıtılmıştır. Introducing new products is a key factor for the success and survival of companies. Managers need to examine every possibility that can occur during the life span of their new product and focus on the right strategy. Even then, launching a new product is highly risky due to uncertainties of the market and competitors. The chosen bank is a Netherland origin multinational bank that got into the Turkish market in 2008 and the product of the project is a saving account that supports the bank's vision. The main challenge for this bank is the adjustment of this new market and its vagueness.Traditional discounted cash flow models have some major disadvantages, and they under estimate the value of investments. This study presents a proposal of real option evaluation through fuzzy logic for a new product development project in a retail banking market with Type-2 fuzzy sets. A multi-stage new product development is used to have a better understanding of the long term success of the project. One of the real options evaluation techniques is binomial lattice model. This technique is mostly suitable for managerial flexibility decisions. In this study different from the literature Binomial Lattice method and Type-2 fuzzy sets are combined to cope with uncertainties of the practice. Finally, a numerical analysis is presented to demonstrate the compound option pricing under fuzzy environment.
Collections