Integrated SWOT analysis with multiple preference relations for selection of the Marmara region organized industrial zones logistics strategies
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde Organize Sanayi Bölgeleri, ülkemizin ekonomik ve endüstriyel anlamda gelişmesinde büyük rol oynamaktadırlar. Bu sanayi bölgelerinin sürekli gelişiminin sağlanabilmesi için uygun stratejilerle ilerlenmesi gerekmektedir. Doğru stratejilerin belirlenebilmesi için ise mevcut durum analizinin yapılması doğru olacaktır. Endüstriyel faaliyetlerin yoğun olduğu bu bölgelerde nakliye, depolama, gümrük, ambalajlama, ürün / hizmet kaynaklarının kontrollü ve etkili bir şekilde dağıtımı gibi faaliyetlerin gerçekleştirilmesi için lojistik faaliyetler üzerinde durulmalıdır.Bu çalışmanın amacı, çoklu tercih ilişkileri ve eksik tercih ilişkileri teknikleri ile yeni bir grup karar verme (GDM) yaklaşımı sunarak SWOT analizini uygulamak ve çeşitli değerlendirme formatlarını bulanık küme teorisi aracılığıyla bir tekdüze grup kararı ile ilişkilendirmektir.Metodolojinin uygulama alanı olarak Marmara Bölgesi Organize Sanayi Bölgeleri (OSB'ler) seçilmiş ve çoklu tercih ilişkileri ile eksik tercih ilişkileri teknikleri kullanılarak SWOT grupları, faktörleri ve alt faktörlerine ait ağırlıklar elde edilmiştir. SWOT matrisi sonucu alternatif lojistik stratejiler geliştirilmiş ve çoklu tercih ilişkileri tekniği ile TOPSIS metodolojisi kullanılarak Marmara Bölgesi OSB' lerinin lojistik açıdan gelişmesi için en iyi strateji seçilmiştir.Çalışmanın değerlendirme modeli dört ana gruptan (Güçlü Yönler, Zayıf Yönler, Fırsatlar, Tehditler) oluşmakta olup SWOT grupları altında 12 faktör, SWOT faktörleri altında ise 38 alt faktör bulunmaktadır. Değerlendirmeler sonucunda Güçlü Yönler grubunun, diğer gruplara göre en yüksek önem seviyesine sahip olduğu görülmüştür. `S22: Sınır kapılarının üretim merkezlerine daha yakın olması` diğer faktörler arasında en yüksek önem düzeyine sahip olan faktör olarak belirlenmiştir.Alternatif stratejilerin önem derecelerine baktığımızda ise `WO1: OSB altyapısının güçlendirilmesi ve ana ulaşım arterlerine bağlantı yollarının oluşturulması`, Marmara Bölgesi OSB'lerinin lojistik açıdan gelişmesi için en iyi strateji olarak seçilmiştir. Today, organized industrial zones have a major role in the economic and industrial improvement of our country. It would be right to advance with appropriate strategies to ensure the continuous improvement of these places. Current situation analysis is required to determine the right strategies. In these regions where industrial activities are so intense, logistical activities should be emphasized in order to carry out activities such as transportation, storage, customs, packing, distribution of the product / service resources in a controlled and effective way.The aim of this paper is to apply SWOT analysis by presenting a new group decision making (GDM) approximation which takes multiple preference formats and incomplete preference formats into consideration and associates several formats of evaluations into one uniform group decision by means of fuzzy set theory. The Marmara Region Organized Industrial Zones (OIZs) were chosen as the application area of methodology and weights of SWOT groups, factors and sub-factors were acquired by using multiple preference relations and incomplete preference relations techniques. By means of SWOT matrix, alternative logistics strategies are developed and by using multiple preference relations technique with TOPSIS methodology best strategy for the logistics development of Marmara Region OIZs has been chosen.Evaluation model of the study has four main groups (Strengths, Weaknesses, Opportunities, Threats) and there are 12 factors under the SWOT groups and 38 sub-factors under the SWOT factors. As a result of the evaluations, Strengths group seems with the highest importance level than the other groups. `S22: Border gates to be closer to the production centers` seems with the highest importance level among the other factors. When we look at the importance degrees of alternative strategies, `WO1: Strengthening of the OIZs infrastructure and making the connection routes to the main transportation arteries` has chosen as the best strategy for the logistics development of Marmara Region OIZs.
Collections