Show simple item record

dc.contributor.advisorTaymaz, Haydar
dc.contributor.authorKoçak, Ertuğrul
dc.date.accessioned2020-12-04T13:05:28Z
dc.date.available2020-12-04T13:05:28Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86805
dc.description.abstractÖZET Bu çalışmada okuldaki yönetsel faktörler incelenmiş ve bu faktörle rin öğrenci başarısı üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Öğrenci başarısına etki eden bu yönetsel faktörler için araştırma ala nı olarak Kuleli Askeri Lise ele alınmış ve daha çok okuldaki öğretim çevre si unsuruna yönelik bir çalışma ortaya konulmuştur. Araştırmadan ; yönetsel faktörlerin öğrenci başarılarına olan etkilerini araştırmak suretiyle, elde edilecek bulgulardan okuldaki öğretimin kalitesini artırmaya ve öğrenci başarısını yükseltmeye yönelik gerekli önlemlerin alın masına yol göstererek yardımcı olmak amaçlanmıştır. Betimsel özellik taşımakta olan bu araştırmada, okul sistemi içindeki yönetsel nitelikli faktörlerin, öğrenci başarısına etkilerini belirlemek üzere okuldaki öğretmen ve öğrenci görüşlerine başvurulmuştur. Bunun için araş tırmanın amacına uygun düşecek şekilde bu iki kesime (öğretmen, öğren ci) ayrı ayrı hitap eden ama içeriği benzeşik olan oldukça geniş kapsamlı iki ayrı anket uygulanmıştır. Dokuz ana bölüm altında toplanan anket soruları aşağıdaki alanlarla ilgili yönetsel faktörlerin etkisini ortaya çıkarmıştır. Bunlar ; Öğretmenlerin Mesleki Gelişimi, Öğrencilerin Meslek ve Gelecekle İlgili Yaklaşımları, Oku lun Hizmet ve Olanakları, Sosyo- Kültürel ve Boş Zaman Faaliyetleri, Öğren cinin Ders Çalışma Durumu ve Ortamı, Programların Geliştirilmesi ve Uygu lanması, Öğrenci Ölçme ve Değerlendirmesi, Öğretmen-Öğrenci- Yönetici İletişimi, Disiplin ve Öğrenci Kişilik Hizmetlerine yönelik alanlardır. Bu alanlarla ilgili her bölüm sorular ayrı ayrı ele alınmak suretiyle ken di içinde değerlendirilmiş, ortaya çıkan bulgularla ilgili olarak yorumlar yapıl mıştır. Araştırmanın ortaya koyduğu genel sonuç ; okuldaki yönetsel faktör lerin iyi düzenlenmesi ve isteklerin gözönünde bulundurulması durumunda, öğrenci başarısının olumlu yönde etkileneceği yönündeki belirtiler belirgin bir şekilde ortaya çıkmış bulunmaktadır. Bu doğrultuda başarının artırılması için yönetsel olarak neler yapılma sı gerektiği hakkında öneriler geliştirilmiştir. 75
dc.description.abstractSUMMARY In this study the administrative factors in the school and their effects on students success had been examined. Kuleli Military High School has been chosen as the research area for this study which has been focused on the educational activities in this school. In this research it has been intended to take precautions to improve the quality of the education and student's success, depending on the result of this study. In this descriptive research I considered both the teachers'and the students' evaluations in order to determine the effects of administrative factors upon the success of the students in the school system. For this reason two different questionaries, which are basically the same and of which have a wide perspective have been applied to two different parties (students and teachers). Questions which had been classified under nine topics in the questionnaire made it clear that the effects of the administrative factors showed their effects in the following fields. These fields are ; Professional development of the teachers. Students' approach for their profession and the futures school facilities, socio-cultural and leisure time activities, student's studying lesson, improvement and the applications of the programs, testing and evaluations of the student, communication between teacher, student and the administration, services for discipline and student's self-confidence. Each part of the questions in these fields is evaluated separately and in its own aspect and we have interpreted the finding in the questionnary. As the conclusion of this study it has been obviously revealed that students' success will be affected positively if the administrative factors in the school are well organized and students' demands are also taken into consideration. In this direction many suggestions have been put forward for increasing the success from the administrative point of view. 176en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOkuldaki yönetsel faktörler ve öğrenci başarısına etkisi (Kuleli Askeri Lisesi)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSchool administration
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmMilitary high schools
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmEducational administration
dc.identifier.yokid26093
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid26093
dc.description.pages226
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess