Show simple item record

dc.contributor.advisorSan, İnci
dc.contributor.authorAkin, Meryem
dc.date.accessioned2020-12-04T13:05:18Z
dc.date.available2020-12-04T13:05:18Z
dc.date.submitted1993
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86800
dc.description.abstractyetişkinler, yaşlılar, özürlüler, hastalar ve diğer tüm gruplarla yapılabilir. Yaratıcı drama ile insanlara ulaşılabilir, iletişim sağlanabilir, global düzeyde etkileşimler gerçekleştirilebilir. 3. Yaratıcı dramanın tek tek gruplara değil de tüm topluma ulaşması, toplumsal sorunların problem haline gelmeden çözümlenmesini sağlar. 4. Yaratıcı drama eğitim yoluyla öğrencilerin sosyalleşme düzeylerini artırıcı çalışmalar ile doğru toplumsallaşmış, üretken, yaratıcı bireyler yetiştirilebilir. 5. öncelikle ilkokul eğitim programına ve daha sonra diğer eğitim programlarına girmesi zorunludur ve drama eğitim sürecinin uzun tutulmasında yarar vardır. V.3. özet Bu araştırmanın amacı yaratıcı dramanın ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin sosyalleşme düzeylerini artırıp artırmadığını belirlemektir. Araştırma Üst sosyo-ekonomik sistem için belirlenen ilkokul (Teğmen Kalmaz ilkokulu) ve alt sosyo-ekonomik sistem için belirlenen ilkokul (Kalaba İlkokulu) 'larındaki üçüncü sınıf öğrencilerinden yansız atama seçimiyle belirlenen deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Araştırmada Moreno'nun sosyometri testi deney ve kontrol -99-gruplarına ön ve son test uygulanmıştır. Araştırmada ön test gruplara uygulandıktan sonra deney grubu ile haftada 1 saat olmak üzere toplam 10 haftalık yaratıcı drama eğitimi verilmiştir. Yaratıcı Drama uygulamasının sonunda deney ve kontrol gruplarına son test uygulanmıştır. Araştırmanın istatistiksel değerlendirilmesinde, grupların seçme-reddetme, seçilmeme-reddedilmeme ve sosyometrik statüleri belirlendikten sonra Kats ve Powel'in Concordance Index 'ı uygulanmıştır. Yapılan istatistiksel işlemler sonucunda yaratıcı drama eğitimi almanın deneklerin sosyalleşme düzeylerinde anlamlı bir değişiklik yarattığı görülmüştür. -100-
dc.description.abstractSUMMARY This research study aims to find out whether creative drama enhances the socialization level of third-graders in primary schools. The research was conducted among randomly-selected upper socio-economic status (SES) and lower socio-economic status students from Teğmen Kalmaz and Kalaba Primary schools, respectively. The Moreno's sociometry was applied as pre-test and post-test in order to measure the level of socialization of experimental and control group subjects before and after a ten- week treatment of creative drama. As statisticcal procedures, the Kats and Powel Concordance Index was used after the sociometric status of students (selecting-rejecting vs. unselected-disrejected) was identified. Finally, the statistical data indicated that creative drama education enhances the sociolization of third-grade primary school children. -118-en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFarklı sosyo-ekonomik düzeylerdeki (SED) ilkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin sosyalleşme düzeylerine yaratıcı drama eğitiminin etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmDrama education
dc.subject.ytmSocialization
dc.subject.ytmCreativity
dc.subject.ytmPrimary school students
dc.subject.ytmCreative drama
dc.identifier.yokid26081
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid26081
dc.description.pages118
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess