Show simple item record

dc.contributor.advisorAksoy, Hasan Hüseyin
dc.contributor.authorYalçin, Murat
dc.date.accessioned2020-12-04T13:04:54Z
dc.date.available2020-12-04T13:04:54Z
dc.date.submitted2001
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86788
dc.description.abstractBu araştırmanın genel amacı, ilköğretim okullarında kurum teftişinde karşılaşılan sorunları müfettiş görüşüne dayalı olarak değerlendirmektir. Araştırmanın evrenini Ankara ili ilköğretim müfettişleri kurulunun tamamı oluşturmuştur. Geliştirilen bilgi toplama aracı (anket) 101 ilköğretim müfettişine uygulanmıştır. Anket yoluyla toplanan veriler, bilgisayar ortamında ve SPSS (Statistical Package for Social Science) istatistik programı kullanılarak çözümlenmiştir. Verilerin istatistiksel çözümleri için; frekans, yüzde, ortalama, standart sapma, `t` testi ve tek yönlü varyans analizi ile ortalamalar arasında grupları karşılaştırma teknikleri kullanılmıştır. Kurum teftişinde karşılaşılan sorunlara ilişkin ilköğretim müfettişlerinin değerlendirmelerinin ortalama değerleri hesaplanmış ve buna göre sıralamalar sapılmıştır. Araştırmada şu sorulara cevaplar aranmıştır. 1. Müfettişlerin yönetici teftişi ile ilgili fiziki durum, eğitim öğretim işleri ve büro işleri denetim alanlarına ilişkin problemleri(sorunları) nelerdir? 2. İlköğretim müfettişlerinin cinsiyetleri, öğrenim durumları, mesleki ve yöneticilik kıdemleri ile müfettişlerin denetim alanlarındaki teftiş konularına ilişkin ilköğretim müfettişlerinin görüşleri arasında anlamlı bir farklılık var mıdır? Araştırma sonucunda elde edilen veriler şunlardır; İlköğretim müfettişleri yönetici denetiminde sorunlar yaşadıkları saptanmıştır. Denetimde karşılaşılan xigenel bir problem, ilköğretim müfettişlerinin bizim eğitim sistemimiz için yetersiz oluşudur. Başka bir problem ise teftiş süresinin yetersizliğidir. Okul müdürlerinin cinsiyetleri, eğitim durumları, mesleki ve yöneticilik kıdemleri ile müfettişlerin yönetici denetim alanlarına ilişkin görüşleri arasında bir fark yoktur. XII
dc.description.abstractThe general purpose of this.research is to evaluate the problems encountered during the organizational supervision of elementary schools based on the views of the supervisors. Ali of the Ankara Elementary Schools Supervisors Board constituted the research population. The data developed gathering instrument (questionnaire) developed for this purpose was applied to 101 Elementary school supervisors were evaluated. Data that were gathered via questionnaire were analyzed by using computers and SPSS (Statistical Package for Social Science) statistical program. For statistical analyzing of data frequency and percentage (relative frequency), mean, standard deviation., t test and one-way variance analysis and comparison of groups' means were used. The avarage values of the evaluation made by primary elementary supervisiors on the problems encountered in the organizational supervision were calculated and were listed according to their ranking. The answers of these questions were searched in the survey; l.What are the elementary school supervisors' opinion about the problems related to physical area, office jobs and education-instruction faced while administaring supervision. ix2., Is thlere any significant difference between the Elementary School Supervisors' opinion about the topics of supervisory areas according to their gender, education level, professional and management seniority ? The results of the research are following; It was seen that elementary school supervisors have some problems in organizational supervision. A general problem encountered in the supervision is the deficiency of primary school supervisors for our educational system. An another problem is the lack of the supervision time. It is seem that there is no significant difference between the that elementary school supervisors' opinion about in organizational supervision areas according to their gender, educational level, professional and administration seniority.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında kurum teftişinde karşılaşılan sorunlar
dc.title.alternativeThe Problems encountered during the organizational supervision of elementary schools (sample for Ankara)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmSupervision of education
dc.subject.ytmAnkara
dc.subject.ytmController
dc.subject.ytmControl
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmEducation
dc.identifier.yokid102920
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid100074
dc.description.pages106
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess