İşitme engelliler ilköğretim okulunda (1.kademede) uygulanan eğitim programına iklişkin öğretmen görüşleri
dc.contributor.advisor | Akçamete, Gönül | |
dc.contributor.author | Gürgür, Hasan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:04:46Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:04:46Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86784 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı, ilköğretim programının uygulandığı Kemal Yurtbilir İlköğretim Okulu'nda görev yapan öğretmenlerin eğitim programına ilişkin görüşlerini incelemektir. Niteliksel olarak desenlenen bu araştırmada, 9 öğretmenle yarı-yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Elde edilen veriler ise, tümevarımsal veri analizi tekniği ile analiz edilmiştir. Tümevarımsal veri analizi sonucunda, 7 ana tema oluşmuştur. Temalar haline dönüştürülen veriler, araştırmanın bulgularını oluşturmuştur. Bulgular öğretmenlerin, işitme engelliler okulunda uygulanan ilköğretim programının, işitme engelli öğrencilere olduğu gibi uygulanmasının başarısız sonuçlar vereceğini, programın öğrencilerin düzeylerine uygun olarak uyarlanması gerektiğini düşündüklerini göstermiştir, ilköğretim programının işitme engelli öğrencilere yaran olduğunu belirten öğretmenler, programı uygularken pek çok sorunlarla karşılaştıklarını dile getirmişlerdir. Bu sorunların başında, eğitim araç-gereçlerinin eksik ve yetersiz oluşu, eğitim ortamlarının yetersizliği ve okul yöneticilerinin özel eğitim alanında yetişmiş kişiler olmamaları gelmektedir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin diğer öğretmen arkadaşlarından, ailelerden, okul yönetiminden, üniversitelerden ve Milli Eğitim Bakanl ığı'ndan çeşitli beklentileri de ortaya çıkmıştır. Öğretmenler en çok, eğitim araç-gereci ve üniversitelerden işbirliği yapmalannı beklediklerini dile getirmişlerdir. Ayrıca öğretmenler, ilköğretim programının işitme engellilerin eğitiminde daha etkili uygulanabilmesi için farklı öneriler de dile getirmişlerdir. Öneriler arasında en çok göze çarpanı, ilköğretim programının uygulandığı işitme engelliler ilköğretim okullarında, programın uyarlanmasında öğretmenlere yol gösterecek bir uzmanın görevlendirilmesidir. Eğitim uygulamalarında aile desteğini sağlayabilmek için okulda aile eğitim programının uygulanması da öneriler arasında yer almaktadır. | |
dc.description.abstract | The purpose of this study was to analyze the opinions of the teachers about applying regular elementary school curriculum to the children with hearing impaired. Qualitative evaluation method was used and semi-structured interview® were conducted with the 9 teacers who work at the school for children with hearing impaired. The interview data were analyzed and themes were formed. Research findings consist of these inductively analyze results. The result showed that the teachers statet that, the curriculum does not meet the children's needs and it should be individualized according to children's performance level. The teachers also believed that although the regular elemantary school curriculum is benefical for the children with hearing impaired, they get into difficulties during applications of this program. The major difficulties stated by the teachers were each of educational materals and limitations of knowledge about special education of the administrators. The results also showed that the teachers had different expectations from the other teachers, families, administrators, universities and the ministry of education. Moreover several suggestions related with the more effective applications of the elemantary school curriculum were given by the teachers. One of the most striking suggestion was that there should be special education teachers who guide and aplication of the regular elemantary school curriculum at the special education schools. Preparing parent training programs in order to increase parental involvement to the educational activities also suggested by the teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İşitme engelliler ilköğretim okulunda (1.kademede) uygulanan eğitim programına iklişkin öğretmen görüşleri | |
dc.title.alternative | Teachers opinions about educational curriculum application in elemantary schools of heating impaired children | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Özel Eğitim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Disabled persons | |
dc.subject.ytm | Hearing impaired children | |
dc.subject.ytm | Special education | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.identifier.yokid | 102872 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 100056 | |
dc.description.pages | 211 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |