Öğretmen adaylarına iletişim yeterlilikleri kazandırma amaçlı öğretim programının etkililiği
dc.contributor.advisor | Ergin, Akif | |
dc.contributor.author | Karaman, Muhammet Kemal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:04:41Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:04:41Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86781 | |
dc.description.abstract | ÖZET ÖĞRETMEN ADAYLARINA İLETİŞİM YETERLİLİKLERİ KAZANDIRMA AMAÇLI ÖĞRETİM PROGRAMININ ETKİLİLİĞİ Karaman, M. Kemal Doktora Tezi, Eğitim Programları ve Öğretim (Eğitim Teknolojisi) Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Prof. Dr. Akif Ergin Eylül 2001, 360 sayfa Bu çalışmada öğretmenlerin sahip olması gereken iletişim yeterliliklerini kazandırmaya yönelik geliştirilen öğretim programının etkililiğinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma için gerekli verilerin toplanmasında, tarama ve deneme modelleri birlikte kullanılmıştır. iletişim yeterliliklerinin belirlenmesinde, 40 kişilik uzman grubunun görüşlerinden ve ilgili literatürden yararlanılmıştır. Görüşlerin alınmasında araştırmacı tarafından hazırlanan anket formu kullanılmıştır. İletişim yeterliliklerini öğretmenlere kazandırmak amacıyla geliştirilen öğretim programının etkililiği ise, tek grup öntest-sontest deneme modeli çerçevesinde gerçekleştirilen deneysel işlemlerden elde edilen verilere dayalı olarak belirlenmiştir. Deney grubunun erişi düzeylerinin belirlenmesinde başarı testi kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Araştırmada öğrencilerin öntest puanlarının ortalaması ile sontest puanlarının ortalamaları arasında sontest lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu da, geliştirilen öğretim programının iletişim yeterliliklerini kazandırabilecek yapıda tasarlanmış ve uygulanmış olduğunu göstermektedir. iv | |
dc.description.abstract | ABSTRACT EFFECTIVENESS OF A TEACHING PROGRAMME AIMING AT ACQUISITION OF COMMUNICATION COMPETENCIES FOR TEACHER CANDIDATES Karaman, M. Kemal Doctorate Thesis, Division of Curriculum Development and Instruction (Educational Technology) Supervisor: Prof. Dr. Akif Ergin September 2001, 360 Pages This study set out to investigate the effectiveness of a teaching programme developed aiming at acquisition of communication competencies that are required to be possessed by teacher candidates. In order to collect data required for the research, both experimental and survey methods have been used together. Views of a group of 40 experts on the area and the concerning literature have been utilised to determine communication competencies for teacher candidates. A survey form prepared by the researcher has been used for receiving views. Effectiveness of the teaching programme developed aiming at teacher candidates' acquisition of communication competencies was decided on the basis of experimental data obtained from the single group pre-test-post-test research model framework. The achievement test has been employed in an attempt to determine the level of outcome for the experimental group. The data obtained has been analysed using the SPSS programme. In this research, a statistical meaningful difference has been found in favour of post-test between the arithmetic means of the pre and post-test scores of students. Therefore, the teaching programme developed has proved to be designed and applied in order teacher candidates to be able to acquire communication competencies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen adaylarına iletişim yeterlilikleri kazandırma amaçlı öğretim programının etkililiği | |
dc.title.alternative | Effectiveness of a teaching programme aiming at aquisition of communication competencies for teacher candidates | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Efficient communication | |
dc.subject.ytm | Education programs | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | In-class behaviors | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher-student comminication | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.identifier.yokid | 103532 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 100178 | |
dc.description.pages | 369 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |