Videoist ekseninde 2000`lerden günümüze Türkiye`de video sanatını yeniden yorumlama çalışması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
2000'lerden günümüze Türkiye'de video sanatının gelişimi ve serüvenini konu alan tezde video sanatının sergilenmesi ve gösterilmesinde kullanılan alternatif küratöryel çalışmalar, kollektifler, insiyatifler, kendinden organize sanatçı odaklı bakışın ele alınışı, video sanatında ve çağdaş sanat organizasyonlarında Videoist'in odaklandığı sosyal koşullanmışlık meseleleri: kavramlar, durumlar, olgular, tartışmalar yer almaktadır.Birinci bölümde video sanatının doğuşu ve gelişimi incelenmiş, belirli kavramlar ve kuramsal tartışmalarla video sanatının doğuşundan 2000'ler sonrası Türkiye'deki gelişimine kadar gelinmiştir. İkinci bölümde kendinden organize sanat başlığı ile kolektifler ve inisiyatiflerin ortaya çıkış sebepleri ve ortaya koydukları somut çözümler, problemler ele alınmıştır. Üçüncü bölümde video sanatı inisiyatifi olarak Videoist'in gerçekleştirdiği etkinlikler çerçevesinde çağdaş sanat ve video sanatında yer alan koşullanmışlık meseleleri tartışılmış ve yorumlanmıştır. Dördüncü bölümde video üretimine odaklanılarak Videoist'in gerçekleştirmiş olduğu atölye çalışmaları, seminerler, gösterim ve sergiler incelenerek yorumlanmıştır. Tüm araştırma, video sanatının Türkiye'deki yansımaları eşliğinde dünyada bulunduğu yeri ve ülkemizdeki anlam ve önemini irdelemek için oluşturulan bir incelemedir.Anahtar Sözcükler: Videoist, Video Sanatı, Kolektif, İnisiyatif, Çağdaş Sanat, Geç-Avangard, Sosyal Koşullanmışlık, Hafıza The objective of this thesis is to assess the story and development of video art in Turkey from 2000's to present. With this respect, it is analyzed the alternative curatorial works used for the exhibition of video art, collectives, initiatives and the perspective of self-organized artists. It is also examined the social conditioning issues, concepts, facts and debates focused by Videoist in respect to video art and contemporary art organizations.The thesis is composed of four parts. The first part contains the birth and evolution of video art in general and of video art in Turkey specifically after 2000's in particular. The second part elaborates the reasons of emergence of collectives and initiatives as self organized art movement and their solid/tangible solutions to problem of Turkey art scene. The third part discusses the conditioning issues in the contemporary art and video art in the context of activities of Videoist, as a video art initiative. In the last part of the thesis, workshop studies, seminars, screenings and exhibitions realized by Videoist are examined by focusing on video art production. The whole study aims to find out the place of video art in the world and its reflections and significance in Turkey.Key Words: Videoist, Video Art, Collective, Initiative, Contemporary Art, Late Avantgarde, Social Conditioning, Memory
Collections