Ders yazılımı hazırlamada kalkınılan yazarlık sistemlerinin ders yazılımı yardımıyla öğretimi
dc.contributor.advisor | Keser, Hafize | |
dc.contributor.author | Anaç, Abdulkadir | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:04:35Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:04:35Z | |
dc.date.submitted | 2001 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86758 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu araştırmada, bir yazarlık aracı kullanılarak yine bir yazarlık aracının öğretilebilirliğinin test edilmesi temel konusundan hareket edilmiştir. Araştırma verilerinin toplanmasında `tarama modeli` ve `deneme öncesi tek grup öntest- sontest modeli` bir arada kullanılmıştır. Araştırma için uzman desteğinde HTML yazarlık aracı kullanılarak bir ders yazılımı hazırlanmıştır. Diğer taraftan ders yazılımının öğrenciler tarafından değerlendirilmesi amacıyla öğrenci değerlendirme formu oluşturulmuştur. Hazırlanan ders yazılımının ön uygulamasını takiben gerekli düzenlemeler yapıldıktan sonra yazılım uygulamaya hazır hale getirilmiştir. Ders yazılımı Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Bilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bölümü 2000-2001 öğretim yılı birinci sınıf ikinci döneminde okutulmakta olan Eğitimde Bilgi Teknolojileri II, dersini alan 23 öğrenciye öntest yapıldıktan sonra uygulanmış ve uygulama sonunda sontest yapılmıştır. Bu aşamadan sonra Öğrenci değerlendirme formu dağıtılarak öğrencilerin yazılımla ilgili görüşleri alınmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde öntest ve sontest arasındaki anlamlılık düzeyine, ilişkili t testi ile bakılmıştır. Başarı düzeyini belirlemede ortalama mutlak başarı puanı hesaplanmıştır. Sontest puanlarının öntest puanlarından düşük olup olmadığı ise Wilcoxson işaretlenmiş sıra sayılar testi ile belirlenmiştir. Öğrenci değerlendirme formundan elde edilen verilerin çözümlenmesinde ise aritmetik ortalama (3c) kullanılarak ulaşılan sonuçlar yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda, öğretim sürecinde, kullanılarak test edilen ders yazılımını kullanmanın kolay olduğu, bu yazılım aracılığı ile öğrenen öğrencilerin yazılım aracılığı ile öğrenmekten hoşlandıkları, konuları kendilerine yetecek kadar öğrendikleri ve benzer yazılımı diğer derslerde de kullanmak istedikleri ortaya çıkmıştır. Öğrencilerin görselliğe yönelik öğelerin daha da artırılması yönünde beklentilerinin olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu araştırmada elden edilen bulgulara dayanarak HTML yazarlık aracı ile hazırlanan ve yine HTML yazarlık aracını öğretmeyi amaçlayan ders yazılımı, 241 mm242 öğretici bir özelliğe sahip olup başarıyı artırabilecek özellik ve yeterliktedir. Bu yönüyle hazırlanan ders yazılımı öğretim sürecinde kullanılabilir niteliktedir. Ancak tam öğrenmenin gerçekleşmesi açısından durum değerlendirildiğinde istenilen başarının sağlanamadığı sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | SUMMARY This study departs from the fundamental subject of testing the suitability of an authoring tool for learning, by using an authoring tool. The `scanning model` and `pre-trial single group pre-test - post-test model` were used in conjunction. The general scanning model was used to create the theoretical basis of the study and to collect the opinions of the students on the stages of course software preparation, scale preparation and course software. The pre trial single group pre-test - post-test model` was used in to determine the effectiveness of the course software. During the preparation of the course software for the study, the stages of determining the course objectives and student needs, determining the rational of the software, transforming the rational into a theoretical and functional design, reviewing the design, programming the design as a model, evaluating the model program, programming the full version, validating the full version and evaluating the full version were followed in this order with expert support. On the other hand, a student evaluation form was prepared for the evaluation of the course software by the students. The course software prepared was applied on the 1st year students of Medical Statistics and Computer Department of Gevher Nesibe Health Education Institute, Ministry of Health and then was made ready for implementation after the final adjustments. The course software was pre-tested and applied on 23 students taking the course Information Technologies in Education II given in the second semester of the first year of Computer and Teaching Technologies Department of the Faculty of Educational Sciences of Ankara University in 2000-2001 period year and post-test was administered after the application. After that stage, a Student evaluation form was distributed to ask the opinions of the students concerning the software. In analyzing the data research, relational t test was used to determine the existence of a meaningful relation between the pre- and post-test and absolute achievement point was used to determine the achievement level. Wilcoxson 93Q240 marked ordered numbers test was usecLJg determine whether the post-test grades were lower than the pre-test grades. The data obtained from the student evaluation form was analyzed by using arithmetic mean (3c) and the results were interpreted. The students agree that the learning software tested is easy to use in learning process. It is also understood that the students who learned by means this software liked the learning process, learned the subject sufficiently and want t use similar software in other courses as well. It is found that what the students liked most about the course software applied was easiness of use and visual aspects and expected these elements to be developed further. The course software prepared on the basis of the findings of this study and by using HTML authoring tool and aiming to teach a HTML authoring tool is suitable for teaching and has features and capability to further success. In this respect, the course software prepared can be used in teaching process. However, it is concluded that the success desired could not be achieved when the situation is evaluated from the perspective of full learning. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ders yazılımı hazırlamada kalkınılan yazarlık sistemlerinin ders yazılımı yardımıyla öğretimi | |
dc.title.alternative | Teaching of authoring systems used in courseware prepuration by the help of coursware | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Information technology | |
dc.subject.ytm | Computer softwares | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Course software | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.identifier.yokid | 102900 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 100064 | |
dc.description.pages | 242 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |