Bilgisayar destekli kimya dersi laboratuvar uygulamalarının öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi
dc.contributor.advisor | Keser, Hafize | |
dc.contributor.author | Akgün, Özcan Erkan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:04:15Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:04:15Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86748 | |
dc.description.abstract | ÖZET BİLGİSAYAR DESTEKLİ KİMYA DERSİ LABORATUVAR UYGULAMALARININ ÖĞRENCİLERİN BAŞARI VE TUTUMLARINA ETKİSİ Akgün, Özcan Erkan Yüksek Lisans, Eğitim Teknolojisi Programı Tez Danışmanı: Doç. Dr. Hafize Keser Şubat 2002, 136 sayfa Bu araştırma, alan yazında yapılan araştırmalar sonucu, fen bilgisi dersinin öğrenilmesi, fen bilimlerine karşı olumlu tutum geliştirilmesi ve fen okur yazarlığının kazanılmasında çok büyük öneme sahip, fen bilgisi, kimya deneylerinin, ortam, donanım, yetersiz süre ve insan kaynaklan genel başlıklarında toplayabileceğimiz bir çok problem yüzünden istenilen şekilde yapılamaması nedeniyle, okullarımızdaki bilgisayar olanaklarının arttırılması çabalarıyla birlikte, geliştirilecek bir çoklu ortam materyalinin, öğrenci başarısı ve tutumu bağlamında, bu problemin çözümüne katkı sağlayıp sağlayamayacağının araştırılması amacıyla yapılmıştır. Araştırma 2x2 faktöryel desende yürütülmüştür. Çalışma grubunu, Ankara Üniversitesi Geliştirme Vakfı Koleji'n de okuyan ve yapılan tüm uygulamalara katılan, 8 A sınıfından 19 ve 8 B sınıfından 18 öğrenci oluşturmaktadır. Deney gruplarının belirlenmesi için bu sınıflardan kura yoluyla A sınıfı deney 1 grubu, B sınıfı ise deney 2 grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmada üzerinde durulan bağımlı değişkenler, öğrencilerin fen bilgisi dersine ilişkin başarıları ve fen bilgisi dersine yönelik tutumlarıdır. Araştırmada üzerinde durulan bağımsız değişken ise uygulanan öğretim yöntemidir. Bağımsız değişkenin iki ayrı düzeyi (deneysel koşulu) vardır. Bunlar; fen bilgisi laboratuvarında yapılan gösterim deneyleri ve bilgisayar laboratuvarında Fen Bilgisi Dersi Çoklu Ortam Kimya Deney Materyali kullanılarak yapılan deney çalışmalarıdır.VI Araştırma sonucu elde edilen veriler, SPSS 10.0 programı kullanılarak; ilişkili ve ilişkisiz t testi ve ANCOVA analizleri ile değerlendirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre, iki deney grubunda da, fen bilgisi dersine ilişkin sontest başarı puanları öntest başarı puanlarına göre anlamlı olarak daha yüksektir. Yani her iki yöntem de öğrencilerin fen bilgisi dersine yönelik başarılarını anlamlı bir şekilde artırmıştır. İki deney grubunun da fen bilgisi dersine ilişkin öntest ve sontest tutum puanları arasında son tutum puanları lehine anlamlı bir artış görülmektedir. Yani her iki yöntem de öğrencilerin fen bilgisine yönelik tutumlarını anlamlı bir şekilde artırmıştır. Ancak fen bilgisi laboratuvarında yapılan gösterim deneylerine katılan deney grubunun fen bilgisi dersine yönelik öntest ve sontest tutum puanları ortalamaları arasında, az bir puan farkı olmasına rağmen bu fark yapılan ilişkisiz t testi analizi sonucunda anlamlı çıkmıştır. Yapılan uygulamalar sonrasında iki grubun fen bilgisi dersine ilişkin başarıları ve fen bilgisi dersine yönelik tutumları arasında anlamlı bir farklılığın meydana gelmediği bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | <fr ABSTRACT Effects of Computer Assisted Chemistry Experiments on Student Achievement and Attitude Akgün, Özcan Erkan Master of Science Thesis in Educational Technology Advisor: Assoc. Prof. Dr. Hafize Keser February, 2002. 136 pages. This experimental study was designed to determine the effects of computer assisted chemistry experiments multimedia software on student achievement and attitude toward science course by comparing with the effects of science lab. demonstration experiments on them, because the results of earlier researches show that second stage primary school science course experiments have been rarely done by teachers because of the lack of material, laboratory, course time and knowledge and generally they are demonstration experiments when they are done. This study employed a 2x2 factorial design with a sample of 37 students (19 from 8A Classroom and 18 from 8B Classroom). Classroom 8A and Classroom 8B were randomly selected as Experiment 2 and Experiment 1 groups. The dependent variables of the research are student achievement and attitude towards science course. The independent variable of the research is instructional method used in the research, which has two sub level, teacher demonstration science experiments and usage of multimedia science experiments multimedia software. The data collected in research are interpreted by using t test and ANCOVA in SPSS 10.0. According to findings, both two treatments have significantly increased the students' achievement and aptitude toward science course. Exp. 1 Group's achievement posttest and attitude posttest average points towards science course are significantly higher then the pretests although there is a small difference between the attitude average points. Exp. 2 Group's posttests are also significantly higher then the pretests. Resuit of this study indicated no statistically significant differences between the treatment groups, meaning Exp. 1 group performed similarly to Exp. 2 group in terms of achievement and aptitude toward science course. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Bilgisayar destekli kimya dersi laboratuvar uygulamalarının öğrencilerin başarı ve tutumlarına etkisi | |
dc.title.alternative | Effects of computer assisted chemistry experiments on student achievement and attitude | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Course software | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.subject.ytm | Chemistry lesson | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Laboratory studies | |
dc.subject.ytm | Computer assisted education | |
dc.subject.ytm | Multimedia | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.identifier.yokid | 118635 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117521 | |
dc.description.pages | 136 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |