Şans başarısı için düzeltme formülü kullanılacağına ilişkin yönergenin testin psikometrik özelliklerine etkisinin araştırılması
dc.contributor.advisor | Çıkrıkcı, Rahime Nükhet | |
dc.contributor.author | Çelen, Ümit | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:04:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:04:11Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86746 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir matematik başarı testi, şans başarısı için düzeltme formülü kullanılacağını işaret eden bir belirlemenin test yönergesinde yer aldığı ve yer almadığı koşullarda uygulandığında, test ve madde istatistiklerinde anlamlı farklılık meydana gelip gelmediğini saptamayı amaçlamış yarı deneysel bir araştırmadır. Araştırma, 2000-2001 öğretim yılında, 14 sağlık meslek lisesinde öğrenim gören 452 birinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada kullanılan ölçme aracı, `Lise 1. Sınıf Matematik Başarı Testi`dir. Beş seçenekli 40 sorudan oluşan test, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Uygulama, 2000-2001 öğretim yılının son üç haftası içerisinde tamamlanmış ve araştırmanın amaçları çerçevesinde, öğrencilerin lise 1. sınıf matematik dersi yıl sonu geçme notları okul idarelerinden alınmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, düzeltme yönergesi vermenin, test puanları ortalamasını, geçerliliğini ve madde güçlük indekslerini etkilemediğini, bununla beraber, KR-20 iç tutarlılık güvenilirliğini ve madde ayırıcılık gücü değerlerini artırdığını göstermiştir. Şans başarısından arındırılmış (düzeltilmiş) test puanları ile düzeltilmemiş test puanları arasında 0.99 gibi oldukça yüksek korelasyonlar bulunmuştur. | |
dc.description.abstract | This study is a quasi-experimental research which aims to find out if there is a statistically significant difference on the test and item statistics when a multiple choice mathematics achievement test applied with or without a test instruction that indicate change formula scoring will be used. The research has been carried on 452 first year students of 14 vocational health schools. The measurement instrument developed by the researcher, constitutes 40 five-choice questions in a mathematics achievement test for first year classes of high school. Test has been applied on the last 3 weeks of the 2000- 2001 academic year and the academic scores of the study group for mathematics subject have been obtained from the school administrations. Findings point out that giving formula scoring instruction does not influence mean test scores, test validity and item difficulty indices but increases the KR-20 internal consistency reliability and item discrimination power values. High correlation like 0.99 between corrected (chance success has been cleared) and number-right test scores has been found. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Şans başarısı için düzeltme formülü kullanılacağına ilişkin yönergenin testin psikometrik özelliklerine etkisinin araştırılması | |
dc.title.alternative | Investigating the effect of formula scoring instruction for chance success on osychometric characteristics of the test | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Ölçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Correction | |
dc.subject.ytm | Estimation | |
dc.subject.ytm | Tests | |
dc.subject.ytm | Multiple choice tests | |
dc.subject.ytm | Measurement and evaluation | |
dc.subject.ytm | Psychometric characteristics | |
dc.subject.ytm | Chance success | |
dc.identifier.yokid | 118629 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117524 | |
dc.description.pages | 99 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |