Show simple item record

dc.contributor.advisorÇıkrıkcı, Rahime Nükhet
dc.contributor.authorÇelen, Ümit
dc.date.accessioned2020-12-04T13:04:11Z
dc.date.available2020-12-04T13:04:11Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86746
dc.description.abstractBu çalışma, çoktan seçmeli sorulardan oluşan bir matematik başarı testi, şans başarısı için düzeltme formülü kullanılacağını işaret eden bir belirlemenin test yönergesinde yer aldığı ve yer almadığı koşullarda uygulandığında, test ve madde istatistiklerinde anlamlı farklılık meydana gelip gelmediğini saptamayı amaçlamış yarı deneysel bir araştırmadır. Araştırma, 2000-2001 öğretim yılında, 14 sağlık meslek lisesinde öğrenim gören 452 birinci sınıf öğrencisi ile yürütülmüştür. Araştırmada kullanılan ölçme aracı, `Lise 1. Sınıf Matematik Başarı Testi`dir. Beş seçenekli 40 sorudan oluşan test, araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. Uygulama, 2000-2001 öğretim yılının son üç haftası içerisinde tamamlanmış ve araştırmanın amaçları çerçevesinde, öğrencilerin lise 1. sınıf matematik dersi yıl sonu geçme notları okul idarelerinden alınmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, düzeltme yönergesi vermenin, test puanları ortalamasını, geçerliliğini ve madde güçlük indekslerini etkilemediğini, bununla beraber, KR-20 iç tutarlılık güvenilirliğini ve madde ayırıcılık gücü değerlerini artırdığını göstermiştir. Şans başarısından arındırılmış (düzeltilmiş) test puanları ile düzeltilmemiş test puanları arasında 0.99 gibi oldukça yüksek korelasyonlar bulunmuştur.
dc.description.abstractThis study is a quasi-experimental research which aims to find out if there is a statistically significant difference on the test and item statistics when a multiple choice mathematics achievement test applied with or without a test instruction that indicate change formula scoring will be used. The research has been carried on 452 first year students of 14 vocational health schools. The measurement instrument developed by the researcher, constitutes 40 five-choice questions in a mathematics achievement test for first year classes of high school. Test has been applied on the last 3 weeks of the 2000- 2001 academic year and the academic scores of the study group for mathematics subject have been obtained from the school administrations. Findings point out that giving formula scoring instruction does not influence mean test scores, test validity and item difficulty indices but increases the KR-20 internal consistency reliability and item discrimination power values. High correlation like 0.99 between corrected (chance success has been cleared) and number-right test scores has been found.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleŞans başarısı için düzeltme formülü kullanılacağına ilişkin yönergenin testin psikometrik özelliklerine etkisinin araştırılması
dc.title.alternativeInvestigating the effect of formula scoring instruction for chance success on osychometric characteristics of the test
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentÖlçme ve Değerlendirme Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCorrection
dc.subject.ytmEstimation
dc.subject.ytmTests
dc.subject.ytmMultiple choice tests
dc.subject.ytmMeasurement and evaluation
dc.subject.ytmPsychometric characteristics
dc.subject.ytmChance success
dc.identifier.yokid118629
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117524
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess