İlköğretim 7 ve 8. sınıf vatandaşlık ve insan hakları eğitimi ders programlarının değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Gözütok, Dilek | |
dc.contributor.author | Çiplak, Alaaddin | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:03:57Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:03:57Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86719 | |
dc.description.abstract | ÖZET Bu çalışma, ilköğretim 7 ve 8. sınıflarda okutulmakta olan Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi ders programını öğretmen ve öğrenci görüşlerine dayanarak değerlendirmek ve programla ilgili öneriler geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Araştırmada ilk olarak problem ortaya konmuş konuyla ilgili kaynaklar taranmış, daha sonra araştırmanın amacı, önemi, sınırlılıklar, araştırmada geçen önemli tanımlara değinilmiştir. Araştırmanın evrenini 2000-2001 eğitim-öğretim yılında Vatandaşlık ve İnsan Hakları Eğitimi dersini okutmakta olan öğretmenler ile bu dersi okumakta olan öğrenciler oluşturmaktadır. Edirne'nin 9 ilçesinden 50 öğretmen ve 200 öğrenci örnekleme alınmıştır. Veri toplama aracı olarak öğretmenler için Anket formu (A) ve öğrenciler için anket formu (B) kullanılmıştır. Anket formlarında kişisel bilgiler ve öğretim programına ilişkin (amaç, içerik, öğretim süreçleri, değerlendirme ve geliştirme) sorular sorulmuştur. Ankette yer alan her soruya verilen cevapların frekans ve yüzdeleri alınmıştır, elde edilen bilgiler tablolar halinde gösterilerek yorumlanmıştır. 111 | |
dc.description.abstract | ABSTRACT This study was prepared in order to make suggestions concerning the program and evaluate the courses `human rights training` and `citizenship`, which are tought in the 7 th. arid 8 th. years, according to the opinions of teachers and students. In the survey, firstly, the problem was defined and sources studied. Afterwards, aim importance, barriers and the important definitions were introduced. The teachers being responsible for the lessons `human rights training` and `citizenship` and the students having these lessons in 2000-2001 Education Year are the universe of this survey. 50 teachers and 200 students were randomly chosen in 9 countries of Edirne. As a mean of collecting data, questionaire form 'A' for teachers, form 'B' for students were applied. In questionnaires, questions about persons and program in aspect of objects, content, education processes, evaluation and developing were asked. The frequency and percentage of the answers were estimated for each question, and the data collected were interpreted and presented in tables. IV | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 7 ve 8. sınıf vatandaşlık ve insan hakları eğitimi ders programlarının değerlendirilmesi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Citizenship lesson | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 119449 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117683 | |
dc.description.pages | 114 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |