Show simple item record

dc.contributor.advisorGözütok, Fatma Dilek
dc.contributor.authorPaşa, Mehmet Bumin
dc.date.accessioned2020-12-04T13:03:40Z
dc.date.available2020-12-04T13:03:40Z
dc.date.submitted2002
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86711
dc.description.abstractÖZET İLKOKUL SINIF ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKİ YETERLİKLERİNİN VE HİZMET İÇİ EĞİTİM İHTİYAÇLARININ BELİRLENMESİ Paşa, M. Bumin Yüksek Lisans, Eğitim Programları ve öğretim Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Prof. Dr. F. Dilek Gözütok Temmuz 2002, 1 14 sayfa Bu araştırmada, öğretmen ve müdür görüşleri ve gözlem sonuçları doğrultusunda devlet ilkokullarında görev yapan 1-5 sınıf öğretmenlerinin; A- öğretim İlkeleri ve Yöntemleri, B-Eğitim Teknolojisi, C-ölçme ve Değerlendirme, D-Bilimsel Araştırma Teknikleri ve E-öğrenci-Öğretmen Etkileşimi ve Rehberlik Alanlarındaki yeterliklerinin saptanması amaçlanmıştır. Araştırma giriş, yöntem, bulgular ve yorumlar, sonuç ve öneriler olmak üzere dört bölümden oluşmaktadır. Tarama türünde yürütülen araştırmada birinci aşamada öğretmenlerin yukarda belirtilen 5 yeterlik alanında sahip olmaları gereken yeterliklerini belirlemek amacıyla, Gözütok'un `Ortaöğretim öğretmenlerinin öğretmenlik Formasyonu Açısından Eğitim İhtiyaçlarının Saptanması` (Gözütok, 1990)'na yönelik olarak yaptığı araştırmada kullandığı veri toplama aracından yararlanılarak anketler ve gözlem formu geliştirilmiştir. Geliştirilen anket ve gözlem formuna son şekli tez danışmanı ve konu ile ilgili 4 uzmanın da görüş ve önerileri doğrultusunda düzenlenmiştir. ilkokul öğretmenlerinin mesleki yeterliklerine ilişkin görüşlerini belirlemeye yönelik olarak hazırlanan müdür ve öğretmen anketleri ile gözlem formu beş bölümden oluşmaktadır. Öğretim İlke ve Yöntemleri Alanında 32, Eğitim Teknolojisi Alanında 9, Ölçme-Değerlendirme Alanında 12, Araştırma Teknikleri Alanında 10 ve Rehberlik Alanında 15 yeterliğe ilişkin toplam 78 yeterliğe yer verilmiştir. Anket, devlet ilkokullarında görevli 633 sınıf öğretmenine ve 57 ilkokul müdürüne uygulanmış ve 110 öğretmen gözlemlenmiştir. Anket ve gözlem sonucunda elde edilen veriler amaçlara uygun olarak frekans (f), yüzde (%) ve aritmetik ortalama (X) kullanılarak analiz edilmiştir. Analiz sonucu elde edilen veriler tablolar yardımıyla verilmiştir. Araştırma sonucunda öğretmenlerin göstermekte oldukları davranışlar konusunda, öğretmen görüşleri, müdür görüşleri ve gözlem sonuçlan arasında farklılıklar bulunmuştur. Öğretmenler kendilerini, müdürlerin algıladığından daha olumlu algılamaktadırlar. Gözlem sonuçlarına göre öğretmenler genel olarak orta düzeyde yeterli görülmüşlerdir. vı
dc.description.abstractABSTRACT In this section, a brief summary of the research work has been carried out with its findings and the related proposals are developed. The Summary: The objectives of the research work are enumerated as follows. The Turkish Republic of Northern Cyprus (TRNC) primary school teachers' (1-5 class); A. Teaching principles and methods B. Education technology C. Rating and evaluation D. Scientific research techniques and, E. The reaction between teachers and students and guidance capabilities regarding the teacher principal and observer views and opinions. The research work is conducted under four main headings. 1. Introduction to research work 2. Methods, findings and interpretation 3. Brief summary 4. Proposals In the first phase of the study, which is presented in the scanning form, survey and observation questionnaires are developed by using the data- collection technique of Gözütok, who made a research on `Determining the training necessities of the secondary mid-school teachers, regarding teaching formation` (Gözütok, 1990). The final questionnaire forms are developed, by taking into account, the proposals and views of the advisor and the other related experts. The observation and questionnaire forms prepared for the principals and the teachers for determining views, regarding the efficiency for professional formation of the primary school teachers, consists of five sections. In this research 78 efficiency is covered, for training principles and methods 32, for training technology 9, for rating and evaluation 12, for the area of the research techniques 10 and for the guidance 15. The survey is conducted at the public primary schools covering 633 teachers, 57 primary school principles and in addition 110 teachers were observed. The data collected is analyzed according to its objectives by using such techniques as frequency (f), percentage (%) and arithmetic mean (X). The conclusions are given in the form of tables. As a result of this research, it has been found out that there are meaningful differences between the views of the teachers and principles on the behaviors of the teachers. The teachers have a more positive view of them selves than the principles have. The results of the observation support the principles' views. Vllen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokul sınıf öğretmenlerinin mesleki yeterliklerinin ve hizmet içi eğitim ihtiyaçlarının belirlenmesi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmIn service training
dc.subject.ytmClass teachers
dc.identifier.yokid118925
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityANKARA ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid117545
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess