Müfredat laboratuvar okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretim teknolojilerinden yararlanma durumları
dc.contributor.advisor | Şimşek, Nurettin | |
dc.contributor.author | Tabar Başibüyük, Ülkey | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:03:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:03:30Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86706 | |
dc.description.abstract | ÖZET MÜFREDAT LABORATUVAR OKULLARINDA GÖREV YAPAN ÖĞRETMENLERİN ÖĞRETİM TEKNOLOJİLERİNDEN YARARLANMA DURUMLARI Tabar, Ülkey Yüksek Lisans, EPÖ / Eğitim Teknolojisi Anabilim Dalı Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Nurettin Şimşek Temmuz 2002, 107 sayfa Bu araştırma, Müfredat Laboratuvar Okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretim teknolojilerini kullanma durumlarının belirlenmesi amacıyla yapılmıştır. Tarama modeli çerçevesinde yürütülen araştırmada kullanılan veriler 18 Müfredat Laboratuvar Okulunun İlköğretim bölümünde görev yapan 509 branş ve sınıf öğretmenine uygulanan anketle elde edilmiştir, öğretmenlerin okullarında bulunan teknolojilerden haberdar olma durumları, kullanma sıklıkları, kullanacakları teknolojiyi seçerken dikkat ettikleri faktörler, öğretim teknolojilerini kullanma amaçları, kullanmama nedenleri ve bekledikleri yararlara ilişkin bulgular araştırmacı tarafından geliştirilen anketle toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir, öğretmenlerin anketteki sorulara verdikleri yanıtlar yüzde ve frekans ile sorulara verilen yanıtların öğretim teknolojilerinin kullanımına ilişkin eğitim alma, kıdem, cinsiyet, yaş ve görev yapılan alan değişkenlerine bağlı olarak olarak değişip değişmediği kay kare testi ile incelenmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, Müfredat Laboratuvar Okullarında görev yapan öğretmenlerin okullarında bulunan öğretim teknolojilerinin varlığından haberdar olmasına rağmen kullanma düzeylerinin düşük olduğu yönündedir. Bazı teknolojilerin varlığından haberdar olma ve kullanılma sıklığının eğitim alma, cinsiyet, kıdem ve görev yapılan alan ivfaktörüne bağlı olarak değişim gösterdiği, öğretmenlerin çoğunluğunun öğretim teknolojilerini seçerken `dersin amaçlarını` dikkate aldıklarını ancak yarısının öğretim teknolojilerini seçerken dikkat edilmesi gereken diğer faktörleri dikkate almadıklarını, öğretmenlerin yarısına yakını kullanmama nedeni olarak kullanma bilgi ve becerisine sahip olmadıklarını göstermiştir. | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE SITUATION OF TEACHE,R WORKING AT CURRICULUM LABORATORY SCHOOLS FROM THE INSTRUCTIONAL TECHNOLOGIES Tabar, Ülkey Master of Science, Education Technology Program Adviser: Yrd. Doç. Dr. Nurettin Şimşek July 2002, 107 pages This research has been made to determine the present situation of Curriculum Laboratory Schools teachers in using instructional technologies. The data used in this research which has been practised according to the model of cross-hatching has been gathered with a questionary filled by 509 teachers working at 18 Curriculum Laboratory School's primary section. The data was collected the present situatuon of the information tecnologies knowledge, using frequncies, factors the teachers are taking into attention in using instruction technologies, reasons for why they don't use them and benefits that they expect. The data has been analysed with SPSS program. Anwers of the teachers to the questionary have been studied with percent and frequency. Whether answers to the questions change or not change according to variations of taking course, seniority, gender, age and the field of working have been examined by chi square test. Although the data of the research is in the direction that the teachers of Curriculum Laboratory Schools informed about existence of the instructional technologies at their schools, the level of using these technologies is low. It is seen that most teachers' information about the present tecnologies and using frequency are changing according to education, gender, seniority and field of study. It is also seen that most of the teachers take into consideration of `course objectives` in selecting process VIof instructional technologies but half of them do not take into consideration other factors in the process. Approximately half of the teachers expressed that the reason they do not use instructional technologies as having any information and ability to use them. vu | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Müfredat laboratuvar okullarında görev yapan öğretmenlerin öğretim teknolojilerinden yararlanma durumları | |
dc.title.alternative | The Stuation of teacher working at curriculum laboratory schools from the instructional technologies | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Education technology | |
dc.subject.ytm | Teaching techniques | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Technology | |
dc.subject.ytm | Equipments | |
dc.subject.ytm | Curriculum laboratory schools | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.identifier.yokid | 118923 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117548 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |