dc.contributor.advisor | Aydın, İnayet | |
dc.contributor.author | Tan, Mete | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:03:17Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:03:17Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86680 | |
dc.description.abstract | HI ÖZET İLKÖĞRETİM OKULU YÖNETİCİLERİNİN HALKLA İLİŞKİLER ROLÜ Tan, Mete Yüksek Lisans, Eğitim Bilimleri Bölümü, Eğitim Yönetimi ve Teftişi Programı Tez Danışmanı: Doç.Dr. inayet Pehlivan Aydın Ocak 2002, 159 sayfa Bu araştırma, ilköğretim okulu yöneticilerinin, halkla ilişkiler rolünün gerçekleştirilme düzeyini tespit etmeği amaçlamıştır. Araştırmaya katılan yönetici, öğretmen ve velilerin görüşleri arasında anlamlı farklılığın olup olmadığı ile yöneticilerin, cinsiyet, öğrenim düzeyi, meslek kıdemi, yöneticilik kıdemi, yönetim alanında eğitim alma durumu ve görev yaptıkları okulların büyüklük değişkenlerine göre farklılıkların olup olmadığını tespit etmek de araştırmanın alt amaçlarını oluşturmuştur. İlişkisel tarama modeli niteliğinde olan bu araştırmanın evrenini, Mardin ili merkez ve dokuz ilçe merkezindeki toplam 91 ilköğretim okulundaki yönetici, öğretmen ve bu okullarda öğrencisi bulunan veliler oluşturmaktadır. Araştırmanın örnekleminde, 91 İlköğretim okulu yöneticisi, 259 öğretmen ve 322 veli yer almıştır, örneklem grubuna araştırmacı tarafından geliştirilen anketler uygulanmıştır. Elde edilen veriler SPSS programında çözümlenmiştir. Verilerin çözümlenmesinde, frekans, yüzde, aritmetik ortalama, testleri kullanılmıştır. Yöneticilerle öğretmenler arasındaki farklılığın manidarlığını saptamak için t- testi ve yönetici - öğretmen- veli gruplarının arasındaki görüş farklılığı ile ilgili olarak ta varyans analizi yapılmıştır. Farklılıkların hangi gruplar arasında olduğunu Tukey HSD testi ile tespit edilmiştir. Araştırma sonucunda; ilköğretim okullarında halkla ilişkiler etkinlikleri için organizasyonun oluşturulmadığı, Okulların çevreye `Nadiren` tanıtıldığı, dış hedef kitlenin `Nadiren` tanındığı, halkla ilişkiler ilkelerine `Genellikle` uyulduğu, halkla ilişkiler araçlarını `Nadiren ` kullandıkları sonucu elde edilmiştir. Araştırmanın tüm boyutlarında gruplar arasında görüş farklılıkları tespit edilmiştir. Yöneticilerin, yönetim eğitimi almalarının, halkla ilişkiler etkinliklerinin organizasyonu boyutunda, yöneticilik kıdemlerinin de, dış hedef kitleyi tanımada ve halkla ilişkiler ilkelerine göre hareket etmede farklılık yarattığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | IV ABSTRACT THE ROLE OF ELEMENTARY EDUCATION SCHOOLS` ADMINISTRATORS IN PUBLIC RELATIONS Tan, Mete Graduate, Department of Educational Sciences ( Educational Administration And supervisin) The Advisor of The Thesis: Doç. Dr. inayet Pehlivan Aydın January, 2002, 159 page This study is aimed to establish how the role of elementary schools' administrators in level of public relations had been made real. Subaims of the study had been constituted by establishing if there was a meaningful difference between administrators.teacher and parents joined to the study by means of principal sexuality, education level, career periority, administration periority, training sitvation in administration field and according to greatness differences of schools they worked. The universe of this study in quality of relative screeing model has been constituted by administrators, teachers in total 91 schools in the centre of Mardin city and in 9 districts and by parents whose students were in these schools. The sample of the study had been constituted by 91 elementary school principals, 259 teachers and 322 parents. Questionnaires developed by researcher had been practiced on sample group. Datas obtained had been analyzed in SPSS program. Frequency, percentage, arithmetical avarage, square tests had been used for data' analysis. T-test had been practiced on determining to prevent differences between administrators, teachers and variance analysis had been used for opinion differences between groups of administrators, teachers and parents. Tukey HSD test had established differences between gruops. The results of the study noticed that no organization had been constituted for public relations activities in elementary schools, schools rarely had been introduced to environment. The external target mass rarely had been well - known, public relations principles generally had been confermed and public relations materials rarely had been used by schools. Opinion differences between gruops in all parts of the study had been constituted. The study noticed that principal's priority in part of recognizing external target mass and in part of administrator's behaviours according to public relation principles had created difference and no differences had been constituted in other sub - aims of other parts. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okulu yöneticilerinin halkla ilişkiler rolü | |
dc.title.alternative | The Role of elementary education schools administration in public relations | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Public relations | |
dc.identifier.yokid | 118938 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 117571 | |
dc.description.pages | 169 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |