dc.contributor.advisor | Çakır İlhan, Ayşe | |
dc.contributor.advisor | Kepenekçi, Yasemin Karaman | |
dc.contributor.author | Kaya, Mikail | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:03:07Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:03:07Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86675 | |
dc.description.abstract | IX ÖZET Araştırmada, ilk önce insan hakları ihlalleri ve polisin yetkileri ile bağlantılı olarak, kişi özgürlüğü ve güvenliği incelenmiş, bu çerçevede de polisin sanığı yakalama şartları, gözaltı süresi ve ihlali, sanığın hakim karşısına çıkarılması, doktor muayenesi, işkence ve kötü muamelenin yasak olması, sanığın yakınlarına bilgi verme, sanığa haklarının bildirilmesi, ifadesinin alınması ve kaydı, sanığın avukatı ile görüştürülmesi ve tutuklanması hukuksal düzeyde incelenmiştir. Daha sonra polisin olaydan hemen sonra yaptığı hazırlık soruşturmalarında sanığa tanınan haklara geniş olarak yer verilmiştir. Araştırmanın amacı, Polis Akademisi öğencilerinin insan hakları eğitiminde yaratıcı drama yönteminin, klasik yönteme göre etkililiğini ortaya koymaktır. Bu amaca ulaşmak için; klasik ve yaratıcı drama yönteminin uygulandığı öğrencilerin; temel insan hakları kavramına ilişkin görüşleri arasında bir fark var mıdır? Uluslar arası insan hakları belgelerinde polisle ilgili hükümlerin uygulanmasına ilişkin görüşleri arasında bir fark var mıdır? Polisin temel görevlerine ilişkin görüşleri arasında bir fark var mıdır? Polisin mağdurlar, suçlular ve halkla iletişimi açısından görüşleri arasında bir fark var mıdır? sorularına cevap aranmıştır. Araştırma `deneysel` modellerden, son test, kontrol gruplu modeldir. Polis Akademisinde 3. sınıfta insan hakları dersini alan öğrenciler üzerinde yapılmıştır. 3. sınıflarda eğitim gören şubelerden, random yöntemle seçim yapılmış ve 3-A (deney grubu) ve 3-B (kontrol grubu) sınıflan (sınıf mevcutları 45`er kişi) seçilmiştir. Yaratıcı drama yöntemiyle insan hakları eğitiminin, klasik yönteme göre etkililiğinin incelendiği bu çalışmada önce, kontrol grubuna klasik yöntemle insan hakları eğitimi dersin öğretim elemanı tarafından verilmiştir. Deney grubuna ise, araştırmacı tarafından, öncelikle polisin hak ihlali yapabileceği beş temel konu belirlenmiş ve bu konularla ilgili olarak, yaratıcı drama yöntemi ile insan hakları eğitimi ders programının içeriği hazırlanmıştır. Araştırmacı tarafından, hazırlanan içerik doğrultusunda, kontrol grubuna dört hafta süre ile eğitim verilmiştir. Verilen eğitim sonucunda deney ve kontrol gruplarına, polisin uygulamalarda karşılaştığı insan hakları ihlallerine ilişkin görüşlerini içeren bir ölçme aracı hazırlanarak uygulanmıştır. Daha sonra deney ve kontrol gruplarına uygulanan bu ölçme aracından elde edilen sonuçlar arasındaki farklılıklar t testi ile incelenmiş ve ölçme aracında yer alan her bir madde de, deney ve kontrol grupları arasında fark olup olmadığı karşılaştırılmıştır.Araştırmanın en önemli bulguları arasında; temel insan hakları kavramının öğrenilmesinde yaratıcı drama yönteminin daha etkili olduğu, uluslar arası insan hakları belgelerinde polisle ilgili hükümlerin uygulanmasının öğrenilmesinde her iki yöntemin de birbirlerine yakın oranlarda etki ettiği ancak yaratıcı drama yönteminin oransal olarak daha etkili olduğu, polisin temel görevlerinin öğrenilmesinde yaratıcı drama yönteminin, klasik yönteme göre daha etkili olduğu, polisin mağdurlar, suçlular ve halk ile iletişiminin öğrenilmesinde de her iki yöntem arasında fark olmadığı tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | XI EXECUTIVE SUMMARY In this study, firstly it is researched that the right to and liberty and security in connection with the violations of human rights within police powers. In this framework, it is researched that the rule for apprehension of suspect or criminal by police, brought the detention time by law enforcement, brought a suspect promptly before a judge, medical examination during the detention, prohibition torture or inhuman or degrading treatment or punishment, give information to suspect relatives, provide legal assistance for a suspect, freedom of expression and registrate the expression completely, providing lawyer- suspect contact, and finally the rule for arrest a criminal. Then, it is researched the suspect rights during the preliminary investigation, which is a process -from a criminal event took placed until brought a court- practised by police in the Turkish law. This study aims at proving the creative drama method is rather effective than classic method in terms of human rights training of Turkish Police Academy students. For this reason, it is researched that the opinions of the students in classic drama group and creative drama group about these; Have they oppositions in their opinions about basic concept of human rights? Or about practising the articles in the international human rights treatment related to law enforcement powers? Or about basic policing practice? Or about law enforcement contacting with injured people, criminals, public. This study is final test and controlled group model of the experimental models. It is practised by 3rd class of Police Academy students. The students is chosed by random method and there are 2 class, consist of 45 students ; 1st 3-A class (experiment group) 2nd 3-B class (control group). In the study, researched creative drama method is more effective than classic method in the human rights training, the control group is trained by human rights lecturer by classic method and the experimental group is trained by the researcher. Firstly, the researcher determines 5 basic topics that the law enforcement infringes, and soon human rights training course program is prepared by using creative drama method. By using this program the control group is trained by the researcher along 4 weeks. At the end of this program, a criterion instrument is practised that the control group and experiment group have opinions about the human rights infringements in policing practice. Then the difference, reached by using that criterion instrument, between 2 outputs are searched by test model of T and it is compared if there are difference between control and experiment group.xn As a result of this study it is reached these outputs; Creative drama methods are more effective in terms of training basic concept of human rights, and two methods have the same effect from point of view of learning practising decisions related to police international human rights treatment but creative drama methods more effective in comparison with other method. And it is understand that creative drama methods are more effective in terms of learning basic police powers and duties, and two methods have no difference in the respect of contact with public, injured person and criminals. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Kamu Yönetimi | tr_TR |
dc.subject | Public Administration | en_US |
dc.title | Polisin insan hakları eğitiminde yaratıcı drama yönteminin kullanılması | |
dc.title.alternative | The Use of creative drama method in the human rights education of police | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | Human rights education | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.subject.ytm | Human rights | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Police | |
dc.identifier.yokid | 123277 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 120693 | |
dc.description.pages | 148 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |