dc.contributor.advisor | Deryakulu, Deniz | |
dc.contributor.author | Kolburan Geçer, Aynur | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:02:55Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:02:55Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86669 | |
dc.description.abstract | özet öğretmen yakınlığımın öğrencilerin başarıları, tutumları ve güdülenme düzeyleri üzerindeki etkisi Geçer, Aynur K. Doktora Tezi, Eğitim Programlan ve Öğretim Anabilim Dalı, Eğitim Teknolojisi Bilim Dalı Tez Danışmanı: Yrd. Doç, Dr. Deniz Deryakulu Eylül 2002, 150 sayfa Şu araştırmayla ülkemizde ilköğretim-ortaöğretim ve yükseköğretim düzeyindeki öğretmen yakınlık davranışlarının gösterilme düzeyi, alanlara(fen, fizik, matematik, sosyal bilgiler, coğrafya, yabancı dil) ve bazı değişkenlere göre farklılık olup olmadığı Ve bu yakınlık davranışlarının öğrencilerin başarılar), tutumları ve güdülenme düzeyleri üzerindeki etkisi incelenmiştir. Araştırmanın çalışma kümesini 1820 öğrenci(638 ilköğretim, 611 ortaöğretim, 571 yükseköğretim) oluşturmuştur, öğrencilere üç ayrı Öğretim düzeyi için geliştirilen öğretmen yakınlık davranışları ölçeği, derse yönelik tutumlarını belirlemek Özem tutum ölçeği ve güdülenme düzeylerini belirlemek üzere güdü ölçeği uygulanmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel çözümlemelerinde frekans, aritmetik ortalama, tek faktörlü varyans analizi, korelasyon, regresyon ve t testi kullanılmıştır, ilköğretim, ortaöğretim ve yükseköğretimdeki öğretmenlerin öğretmen yakınlık davranışlarım orta düzeyde gösterdikleri, öğretmen yakınlık davranışların sözel derslerde sayısal derslere göre öğrenciler tarafından daha çok algılandığı, öğretmen yakınlık davranışlarının üç öğretim düzeyinde de başarı ite düşük, tutum ve güdülenmeyle pıta düzeyde ilişki gösterdiği, öğretmen yakınlığının üç Öğretim düzeyinde de tutum ve güdüyü yordadığı, öğretmen yakınlığının öğrenci cinsiyetine, sınıf mevçuduna, öğretmenin cinsiyetine, öğretmenin yaşına, unvanına, mezun olduğu okula, pedagojik formasyonuna, iletişim dersi alıp almamasına göre farklılıklar gösterdiği belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | SUMMARY THE EFFECT Of TEACHER IMMEDIACY ON STUDENTS' PERFORMANCE, ATTITUDE AND MOTIVATION Geçer, Aynur K. Doctoral Dissertation, Department of Curriculum and liWtruction Division ot Educational Technology Adviser: Yrd. Doç. Dr. Deniz DeryakuJu Eylül 2002, 150 sayfa la this study, have tried to examine the level of teacher immediacy throughout the primary, secondary and higher education; whether there is a difference duel to some variations and fields(science, physics, maths, social sciences, geography, foreign language); and the effect of these immediacy behaviour upon students' success, attitude and motivation. The study fias covered 1320 students. Three scaişs, aH of which have been developed for three different education level, have been applied to these students. The teacher immediacy behaviour scale, the attitude scale to measure the student's attitude towards lessons and the motivation scale to measure the student's capacity to be driven. In the analysis of data used frequency, mean, one way a nova, correlation, regression and one sample t test. it has been observed that teachers of primary, secondary and higher education have shown a medium level teacher immediacy behaviour; that teacher immediacy behaviour has been perceived better throughout the verbal classes than the numeral classes by students, ft has also been observed that teacher immediacy behaviour has had a tow connection with the student success, and a medium connection with the student attitude and student drive. Finally it has been observed that teacher immediacy has regression the students' attitude and motivation for three different education level and teacher immediacy has varied according to students' gender, class size, teacher's gender, age, title, school he or she graduated, pedagogical formation and communication course. VI | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Öğretmen yakınlığının öğrencilerin başarıları, tutumları ve güdülenme düzeyleri üzerindeki etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of teacher immediacy on students performance, attitude and motivation | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Programları ve Öğretimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Motivation | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Teacher behavior | |
dc.subject.ytm | Teacher-student comminication | |
dc.subject.ytm | Communication | |
dc.identifier.yokid | 124332 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 122463 | |
dc.description.pages | 245 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |