Ticaret meslek liseleri meslek dersleri öğretim programlarının meslek dersi öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ankara ili örneği)
dc.contributor.advisor | Babadoğan, Mustafa Cem | |
dc.contributor.author | Özdemir Öncül, Fatma | |
dc.date.accessioned | 2020-12-04T13:02:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-04T13:02:53Z | |
dc.date.submitted | 2002 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/86668 | |
dc.description.abstract | ÖZET TİCARET MESLEK LİSELERİ MESLEK DERSLERİ ÖĞRETİM PROGRAMLARININ MESLEK DERSİ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ (Ankara ili Örneği) Özdemir öncül, Fatma Yüksek Lisans, Program Geliştirme Bölümü Tez Danışmanı: Yrd. Doç. Dr. Cem BABADOĞAN Mart 2002, XV+1 53 Sayfa Bu çalışmada; Ticaret Meslek Liseleri meslek dersleri öğretim programlarının mevcut durumunu inceleyerek, programı uygulayan öğretmenlerin programa ilişkin görüşlerini saptamak, varsa sorunları belirlemek ve bunun sonucunda söz konusu problemlerin çözümüne dönük somut öneriler sunmak amaçlanmaktadır. Araştırma, tarama modeli niteliğindedir. Araştırmanın çalışma grubunda 17 Ticaret Meslek Lisesi ve 436 meslek dersi öğretmeni yer almıştır. Çalışma grubuna, araştırmacı tarafından hazırlanan anket formu uygulanmıştır. Anket formu, iki bölümden oluşmaktadır. Birinci bölümde, kişisel ve mesleki bilgiler yer almaktadır, ikinci bölümde, programın öğelerinden amaç, içerik, öğretim süreçleri ve değerlendirme boyutlarına ilişkin sorular vardır. Elde edilen veriler, SPSS 9.0 for windows programında çözümlenmiştir. Bu araştırmadan elde edilen bulgular, Ticaret Meslek Liselerinin meslek dersi öğretim programlarında amaç, içerik, ve öğretim süreçlerine ilişkin sorunlar olduğunu ortaya koymuştur. Öğretmenler, Ticaret Meslek Liselerinin fonksiyonlarından olan `iş ve hizmet alanlarının ihtiyaçları olan orta düzeyde meslek elemanlarını yetiştirme` işlevini kısmen gerçekleştirdiğini belirtmişlerdir. Öğretmenler, görev aldıkları meslek dersinin içeriğini, okulun amaçlarını gerçekleştirmede kısmen yeterli bulmuşlardır, öğretmenler, derslerin öğretiminde anlatım, soru-cevap ve laboratuvar yöntemlerini kullandıklarını belirtmişlerdir. Öğretmenler, öğrenci başarısını değerlendirirken bütün değerlendirme Vyöntemlerini kullandıklarını belirtmişlerdir, öğretmenlere göre; benzer meslek dersleri bir ders altında toplanmalıdır. Meslek dersleri öğretim programının içeriği güncelleştirilmelidir. Kitaplar yeniden basılmalıdır. Uygulama, gezi gözlem ve incelemelere ağırlık verilmelidir. VI | |
dc.description.abstract | ABSTRACT THE EVALUATION OF INSTRUCTIONAL PROGRAMS OF VOCATIONAL SUBJECTS OF THE COMMERCED A HIGH SCHOOLS ACCORDING TO THE VOCATIONAL THE VIEW OF THE TEACHERS özdemir Öncül, Fatma Master of Art, Thş Major of Curriculum and Instruction Thesis Advisor: Assist. Prof. Dr. Cem Babadoğan March 2002, XV+153 pages The aims of that study are to analyse curriculum of commercial high schools and to maintain the views of teachers and identify the problems and to argue the possible solutions. The sample of that study is made up of 436 teachers work in 17 commercial high schools in Ankara. To collect the data a questionnaire form, which is made up of two sections, administered to subjects. The personal in formation is placed in the first section. The second section consists of items as aims, contents, instructional processes and evaluation of curriculum. The data is analysed trough SPPS (Statistical Package for Social Sciences). The findings as follows; the teacher stated that the commercial high schools realized their function of the training of middle level manpower partly and they maintained that the contents of subjects related vocational areas are sufficient for realizing of aims of commercial high schools. The teachers also painted out that they usually used the teaching methods such as questioning. Lecture and laboratory drilling activities. They maintained that they used summarize assessment in the educational process. They advised that some subjects to be placed at the one heading or subject and contents should be modernized and developed. The textbooks should be reviewed and proactive, drilling, outdoor activities should be added to general instructional activities formally. VII | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/embargoedAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ticaret meslek liseleri meslek dersleri öğretim programlarının meslek dersi öğretmen görüşlerine göre değerlendirilmesi (Ankara ili örneği) | |
dc.title.alternative | The Evaluation of instructional programs of vocational subjects of the commerced a high school according to the vocational the view of the teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Diğer | |
dc.subject.ytm | Commercial High School | |
dc.subject.ytm | Program development | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Professional course | |
dc.subject.ytm | Vocational education | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.identifier.yokid | 123462 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ANKARA ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 122344 | |
dc.description.pages | 168 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |