Özel okul ve devlet okulunda okuyan öğrencilerin antropometrik ve temel motorik özelliklerinin karşılaştırılması
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, özel ve devlet okulunda okuyan öğrencilerinin antropometrik ve temel motorik özelliklerinin karşılaştırılmasını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırmaya ilköğretim okullarının 4.sınıflarında eğitim gören Muğla devlette (95 kız, 98 erkek), İstanbul devlette (109 kız, 92 erkek) ve İstanbul özelde (81 kız, 100 erkek) olmak üzere toplamda 575 gönüllü öğrenci katılmıştır. Çocukların demografik bilgileri ile ilgili kısa bir anket uygulanmıştır. Fiziksel uygunluk özelikleri olarak boy, kilo, beden kitle indeksi, çeviklik-çabukluk, sürat, denge, esneklik ve kuvvet ölçümleri yapılmıştır. Araştırmaya katılan kız öğrencileri incelediğimizde İstanbul devlet ve İstanbul özelde okuyan kız öğrencilerin Muğla devlet okulunda öğrenim gören kız öğrencilere göre daha uzun boylu oldukları ve erkek öğrencilerde ise İstanbul devlet ve İstanbul özelde okuyan öğrencilerin Muğla devlette okuyan öğrencilerden daha uzun boylu oldukları istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Çeviklik-çabukluk, sürat, denge ve esneklik değerleri incelendiğinde fiziksel aktivite düzeyi daha iyi olan Muğla devlet okulu öğrencilerinin değerleri İstanbul özel ve İstanbul devlet okulu öğrencilerine göre daha iyi durumdadır. Yaş ortalaması en fazla olan İstanbul devlet okulu öğrencilerinin kuvvet özelliği diğer öğrencilerden daha iyi olduğu görülmektedir. Yaş ortalaması birbirine yakın ancak vücut ağırlığı, boy uzunlukları yüksek olan İstanbul özel okulu değerlerinin Muğla devlette okuyan öğrencilerden daha iyi olduğu görülmektedir. Sonuç olarak; özel ve devlet okullarında öğrenim gören çocuklar üzerine yapılan değerlendirmeler sonucunda; Muğla devlet okulunda ki öğrencilerin çeviklik-çabukluk, sürat, esneklik, denge ve mekik değerleri yüksek, İstanbul özel ve İstanbul devlet okulunda okuyan öğrencilerin ise antropometrik ölçümleri ve el-pençe kuvveti değerli yüksektir. Anahtar Sözcükler: Antropometri, Fiziksel Uygunluk, Motorik Özellikler, Okul, Öğrenci. This research aims at examining the basic anthropometric and motoric features of students studying at private and state schools. A total of 575 volunteering elementary 4th grade students (95 female and 98 male in Muğla state schools; 109 female and 92 male in İstanbul state schools; and 81 female and 100 male in İstanbul private schools) took part in the study. A brief survey regarding the demographical data of the children was performed. As the physical fitness criteria, height, weight, body-mass index, agility-rapidity, speed, balance, flexibility and strength measurements were carried out. An analysis of the female students that were included in the study revealed that the ones that study in İstanbul state and private schools are statistically significantly taller than those who study in Muğla state schools while the male students that are studying in İstanbul private and state schools are statistically significantly taller than those who are studying in the state schools of Muğla, Considering the agility-rapidity, speed, balance and flexibility rates, the students of Muğla state school students, who have access to better physical activity, are in a better condition than İstanbul state and private school students. It has been observed that the rates of the private school students from İstanbul who are in the same age group but have higher body weight and height surpasses the rates of Muğla state school students. To conclude, the evaluations on the students studying in state and private schools have brought out that the students in the state schools of Muğla have higher agility-rapidity, speed, flexibility, balance and sit-up rates while those from İstanbul's private and state schools produced higher anthropometric measurement results and hand grip strength rates. Key words : Anthropometrics, Physical Fitness, Motoric Features, School, Student.
Collections