Transkraniyal manyetik uyarım (TMU) ve hemşirelik bakımı konusunda verilen eğitimin etkisinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma lisans düzeyindeki hemşirelik 4. sınıf öğrencilerine verilen Transkraniyal Manyetik Uyarım ve hemşirelik bakımı konusunda verilen eğitiminin etkisini değerlendirmek amacıyla yarı deneysel olarak yapılmıştır.Araştırmanın evrenini; Batı Karadeniz Üniversiteler Birliğine Bağlı üniversite ve bağlı fakülte ve yüksekokulların hemşirelik bölümü 4. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Ayrıca örneklem hesabına gidilmeden çalışmayı kabul eden öğrencilerin hepsi çalışmaya alınmıştır. Araştırmanın verileri, öğrencilerin özelliklerini belirleyen Tanıtıcı Özellikleri Anket Formu, TMU ve Hemşirelik Bakımı Bilgi Formu ile ön test, son test, üç hafta sonra tekrar test ve Eğitim Değerlendirme Formu uygulanması suretiyle toplanmıştır. Verilerin analizinde yüzdelik, ortalama, ortanca, min-max, Friedman's Two Way ANOVA kullanılmıştır. Araştırma sonucunda; öğrencilerin bilgi testi puanları bakımından zamanlar arasında istatistiksel olarak anlamlı farklılık bulunmuştur (p<0.05). Öğrencilerin bilgi testi puanları ortancaları bakımından eğitim öncesi, sonrası ve eğitimden üç hafta sonrası istatistiksel olarak anlamlı olduğu görülmüştür (x2=197.695 sd=2 p=0.001). Öğrencilerin yaklaşık yarısı (%45) eğitimi `iyi` olarak değerlendirmiş ve eğitime X̅=3. 1 ± 0.94 puan vermişlerdir.Sonuç olarak hemşirelik öğrencilerine verilen TMU ve hemşirelik bakımı eğitiminin eğitim öncesi, sonrası ve üç hafta sonrasında öğrencilerin bilgi düzeyleri arasında farklılık yarattığı bulunmuştur. Çalışma yarı deneysel bir çalışma olduğu için TMU ve hemşireli bakımı eğitiminin etkinliğini ölçen öğrenci ve hemşirelerle ulusal düzeyde çalışma yapılması önerilmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim, Hemşirelik Bakımı, Hemşirelik, Psikiayatri, Transkraniyal Manyetik Uyarım This study was conducted in order to evaluate the effectiveness of Education level on the Transcranial Magnetic Stimulation (TMS) and Nursing Care given to undergraduate nursing 4th grade students on the semi-experimental basis.The population of the research was the 4th grade students of the Universities affiliated to the Western Black Sea Universities Association. In addition, all students who had completed the questionnaires but not included into the sample count were also included into the population of the research. Research data were collected by administrating; Descriptive Characteristics Surveys identifying the characteristics of the students, TMS and the Nursing Care Information Forms, Pre-training Knowledge Test, Final Test, Postthree weeks Re-Tests and Education Evaluation Forms. Percentage, median, min-max, Friedman's two-way ANOVA statistical analysis were used forData evaluation. As a result of the research; There were statistically significant differences between the timings of the students' knowledge test scores (p <0.05). Also there were statistically significant differences between the median of students' Pre-training Knowledge Test, Final Test, Post three weeks Re-Tests scores (x2=197.695, Sd=2, p=0.001). Approximately half of the students (45%) rated Education as `good` and scored X̅=3.1 ± 0.94 points.As a result, TMS and Nursing Care Education given to nursing students were found to differ between the knowledge levels of the students'Pre-training Knowledge level, Final level and Post three weeks level. Since the study was a semi-experimental study with a limited population, to conduct a study with students and especially nurses with a larger population at national level and measuring the effectiveness of TMS and Nursing care education was suggested.Key Words: Education, Nursing Care, Nursing, Psychiatry, Transcranial Magnetic Stimulation
Collections